14/11/2017

Reus acull la I Jornada Nacional del Professorat del Grau en Nutrició Humana i Dietètica

A la mateixa ciutat coincideixen en el temps les V Jornades del Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya i el II Congrés de la Societat Catalana d'Alimentació i Dietètica Clínica

Foto de clausura de l'última Conferència de Degans, de l'any passat.

La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili (URV) coorganitza per primera vegada, juntament amb la Conferencia de Decanos y Directores del Grado en Nutrición Humana y Dietética, la I Jornada Nacional del Professorat del Grau en Nutrició Humana i Dietètica, que es desenvoluparà els dies 16 i 17 de novembre a la Fira de Reus sota el lema “Innovant cap a l’excel·lència”.

“Aquesta jornada pretén ser -afirma Antoni Castro, degà de la Facultat- una trobada per a la millora de la formació dels nostres titulats i de la pràctica dels docents”. La URV va ser la primera universitat pública de Catalunya en impartir aquesta titulació, el curs 2002-2003. En els seus inicis aquest grau va ser un títol propi i va ser l’any 1998 quan es va reconèixer com a títol oficial pel Consell de Ministres. Ha superat ja la seva majoria edat i actualment hi ha 24 universitats a tot l’Estat que imparteixen aquesta titulació. A la URV 270 alumnes segueixen aquest grau.

El president de la Conferència de degans i del comitè organitzador d’aquest esdeveniment, José Antonio Hurtado, ha manifestat que la I Jornada Nacional del Professorat del Grau en Nutrició Humana i Dietètica “servirà de punt de reflexió també per l’adaptació dels continguts a la demanda de l’exercici professional, així com per analitzar la inserció laboral dels nostres graduats. Tindrem com a convidats també a professors de les universitats europees amb l’objectiu d’enriquir la nostra titulació “.

Segons Nancy Babio, coordinadora del Grau en Nutrició de la URV i presidenta del comitè científic de la I Jornada, a més de presidenta del Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya (Codinucat) i de la Societat Catalana d’Alimentació i Dietètica Clínica: “En aquest esdeveniment també s’abordarà la incorporació dels nostres professionals al sistema de salut, treballant d’acord amb els col·legis professionals. Reunirem al professorat que imparteix la titulació en les diferents universitats d’Espanya, als alumnes, a exalumnes i als diferents dietistes-nutricionistes o professionals que estan relacionats amb la titulació”.

Productes carnis i lactis

El dia 17 i 18 de novembre, també a Fira de Reus, es desenvoluparan la V Jornades del Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya i el II Congrés de la Societat Catalana d’Alimentació i Dietètica Clínica. La doctora Nancy Babio presidirà les dues jornades que reuniran 450 dietistes-nutricionistes de tot Espanya, així com membres de la Federació Europea d’Associacions de Dietistes-Nutricionistes. Tractaran un ampli ventall de temes que van des del futur dels dietistes-nutricionistes i la seva implantació en el sistema nacional de salut fins a les dietes adequades en diferents etapes de la vida.

El dia 18 es focalitzarà en la temàtica de la nutrició infantil, així com altres temes candents de plena actualitat que han generat alarma social com la carn vermella i derivats carnis, el gluten, el consum de lactis o el sucre, entre d’altres. “Per aquest motiu, el lema escollit per a aquest any és “Moderant el missatge en dietètica i nutrició”, perquè hem de ser referents en nutrició humana i dietètica però sense alarmar; hem d’educar, ajudar i persuadir cap a un canvi permanent d’uns bons hàbits alimentaris sense confondre a la població “, assenyala la doctora Nancy Babio

En aquest marc es farà lliurament de premis a les millors comunicacions i reconeixements a dietistes-nutricionistes doctors, jubilats i dietista-nutricionista de l’any.