02/08/2021

Roger Miralles és el nou director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura

El nou equip deganal treballarà per tenir un departament amb el professorat permanent necessari que pugui fer recerca i mantenir el nivell d'excel·lència acadèmica

Roger Miralles, director de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura.

Roger Miralles ha estat escollit nou director de l’Escola Superior d’Arquitectura (ETSA) de la URV amb els 13 vots emesos favorables en les eleccions que van tenir lloc el 21 de juliol. Miralles es posa al capdavant de l’ETSA rellevant a Arturo Frediani, que passa a ser sotsdirector, i Jordi Sardà, que estava en funcions.

Miralles és arquitecte i professor de l’àrea de Composició de l’ETSA. Ha sigut professor convidat a la Universitat de Chandigarh (Índia) i la Universitat de Witwatersrand (Sud Àfrica). Ha estat president del jurat dels premis FAD, en la modalitat de pensament i crítica, i ha impulsat el Territori Jujol. Els seus interessos d’investigació s’han centrat en l’arquitectura del final del segle XIX i de les primeres dècades del segle XX. Ha publicat articles acadèmics i ha participat de diversos llibres col·lectius. Actualment, la seva recerca se centra en analitzar els usos del patrimoni construït, tant arquitectònicament com urbanística, així com interpretar i entendre l’obra de Josep Maria Jujol.

El professorat que acompanyarà Miralles durant el mandat són Josep Maria Toldrà, coordinador del grau d’Arquitectura; Toni Gironès, coordinador de tercer cicle; Arturo Frediani, responsable de les pràctiques curriculars; Blas Herrera, secretari del centre; Agustí Costa, com a responsable de personal, i Albert Samper, com a responsable de recerca.

Aquest equip respon a la voluntat de treballar conjuntament per a la consecució de diferents objectius que volen assolir durant el mandat que ara comença. Pel que fa a la docència, en primer lloc, mantenir i millorar el nivell d’excel·lència acadèmica, que certifiquen els premis rebuts per part del professorat i també de l’estudiantat en la darrera biennal d’arquitectura espanyola. En segon lloc, el pla d’estudis passarà de tenir 330 crèdits amb nivell de grau i màster, a ser un grau en fonaments d’arquitectura, de 300 crèdits, i un màster habilitador de 60 crèdits. I per últim, assegurar una bona estructura de pràctiques curriculars.

Pel que fa a l’organització, s’abordarà una reforma del reglament que permeti millorar l’organització interna, la qual cosa se sumarà a una de les tasques principals de la nova direcció: “Lluitar perquè hi hagi el nombre de professors que ens permeti construir un departament”, incideix Miralles.

Precisament la manca de professorat permanent ha repercutit sobre la producció científica. Per aquest motiu, Miralles i l’equip deganal es proposen “activar la recerca de la mà d’una bona política de personal”, disposar d’investigadors predoctorals i assolir projectes de recerca en convocatòries competitives, a banda de mantenir la transferència que ja feien fins ara.