10/07/2017

S’analitzen els reptes mediambientals a la trobada Diálogo Ambiental, Constitucional e Internacional

Durant aquest seminari internacional es va firmar un conveni amb la Universitat brasilera de Marília

El Xº Diálogo Ambiental, Constitucional e Internacional, titulat enguany “Estado de Direito Socioambiental – O encontro de soluções para as crises climáticas, sociais e jurídicas”, es va fer a la URV per segon any consecutiu. És fruit de la col.laboració dels investigadors del Centre d’Estudis en Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) de la URV i la Universitat de Fortaleza (Brasil).

Durant els dos dies de congrès, els dies 28 i 29 de juny al campus Catalunya de la URV, van participar més de 40 persones provinents de diverses parts del Brasil, Perú, Portugal, Mèxic i Espanya, i es van analitzar diferents reptes als quals s’enfronta el Dret ambiental en el context de la crisi civilitzatòria. En total es van presentar 23 articles, dels quals són autors provinents d’estats brasilers: Sao Paulo (1), Rio de Janeiro (3), Ceará (6), Tocantins (1) Amazones (1), Mines Gerais (1), Mato Grosso (1) i d’altres països com Portugal (2) i Espanya (5).

El rector de la UNIMAR, Márcio Mesquita, amb la professora de la URV Susana Borràs.

Aquest any, en el marc d’aquest congrés es va signar un conveni-marc de col·laboració amb la Universidade de Marília (UNIMAR) de Brasil, aprofitant la visita del seu rector, Márcio Mesquita. A l’acte van estar presents la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colon i el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV i director del CEDAT, Antoni Pigrau. La Universitat de Marília imparteix 23 cursos de grau i més de trenta cursos de postgrau, de diferents àmbits. En total té sis mil estudiants, i pel que fa a la seva Facultat de Dret, compta amb cursos de màster, doctorat i postdoctorat. La voluntat és fer possible la mobilitat de professorat i estudiants brasilers cap a la URV.

La trobada va comptar amb el suport de la URV, el Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT), l’Instituto de Ciencias Jurídico-Políticas de la Universitat de Lisboa, l’Escola Superior da Magistratura Tocantinense, CAPES, UNIFOR, el Consejo Nacional de Pesquisa e Pos-Graduaçao (CONPEDI), el Ministerio de Economía y Competitividad del Govern espanyol, la Unió Europea i l’editorial Lumen Iuris.