23/02/2021

S’atorga el V Premi Rodrigo Miralles de Recerca en Fisioteràpia

S'ha concedit el guardó a les graduades Gemma Argilaga i Marta Clares. És el cinquè any que es concedeix aquest premi de recerca, atorgat per la família Miralles

Maria Isabel Salvat, responsable de l’ensenyament de Fisioteràpia; les premiades Marta Clares i Gemma Argilaga; i Maria Rull, representant a la família Miralles, al Campus Bellisens

S’ha concedit el Premi Dr. Rodrigo Miralles de Recerca en Fisioteràpia 2020. És el cinquè any que es concedeix aquest premi de recerca, atorgat per la família Miralles, que busca facilitar la incorporació a la recerca de tots els estudiants o antics alumnes del grau de Fisioteràpia.

El treball premiat és “Estudi de la correlació entre les lesions de l’aparell flexor de la mà i un desequilibri de la musculatura dels dits de la mà en escaladors/es amateurs”, de Gemma Argilaga Clavé i Marta Clares Fons, que van finalitzar els estudis de Fisioteràpia de la URV el curs 2019-2020. S’ha  valorat la relació de l’estudi amb la biomecànica clínica, l’anàlisi dels factors de risc i de prevenció, la introducció de un nou model de dinamòmetre i que obre noves línies de investigació.

El Premi Dr. Rodrigo Miralles, dotat de 1500 € i que es dona cada any dels del 2016, té per objectiu facilitar l’accés a la recerca dels graduats i la transferència de coneixement a la societat. El guardó també vol mantenir l’esperit motivador del Dr. Miralles, antic degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, per fomentar la recerca. Des de les aules, l’exdegà animava professors i estudiants a preguntar-se el perquè de les coses, a divulgar les troballes científiques i a implicar-se en recerca de qualitat.