02/06/2020

Sessió formativa per ajudar la comunitat investigadora de la URV a aproximar les tecnologies al mercat

La sessió en línia Comercialització de tecnologies i aproximació al mercat s’ha organitzat arrel de la convocatòria d’Ajuts per a la valorització del coneixement – Research to Business R2B2020, amb l’objectiu d’ ajudar els investigadors i investigadores dels 21 projectes que s’han presentat al programa aquest any per tal que puguin enfocar correctament els seus projectes de recerca per la seva arribada al mercat.

La xerrada, que s’ha fet aquest passat dimecres, ha estat impartida per Xavier Mas, expert en la gestió i direcció d’empreses. Per les seves mans passen uns setanta projectes emprenedors cada any que pretenen treure idees al mercat o bé accelerar empreses.

En una sessió en línia de dues hores, Mas ha aportat una sèrie d’eines i punts clau a tenir en compte per millorar les propostes dels projectes que es presentin no només a la convocatòria R2B, sinó també a qualsevol altra on intervenen experts del món dels negocis que valoren les opcions de transferència al mercat de les tecnologies que provenen de la universitat.

Xavier Mas (a l’esquerra) i el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francisco Medina.

En total 46 persones de diferents àmbits de coneixement de la URV, membres dels equips que formen part dels projectes presentats, s’han connectat a la formació que s’ha fet a través de la plataforma Teams.

Aquesta sessió de formació s’ha pogut realitzar gràcies al suport del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc operatiu FEDER i de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya.