18/03/2021

S’estrena el cicle de cinema documental “Gènere i joves: en primer pla”

L’Ajuntament de Tarragona projectarà en streaming els curts documentals realitzats per estudiants de la URV durant el cicle que se celebrarà entre el 22 i el 26 de març

Fotograma del documental 'Más allà de plátanos y condones', el curtmetratge amb què s'inaugura el cicle.

El cicle de cinema “Gènere i joves: en primer pla” presentarà els deu curtmetratges de gènere documental que ha realitzat l’estudiantat de Comunicació Audiovisual de la URV. Aquests curtmetratges han comptat amb la col·laboració del Servei Municipal Tarragona Jove per tractar les qüestions al voltant de temàtiques com la discriminació per qüestió de gènere, els debats dins del feminisme, el no-binarisme, la transsexualitat o l’educació sexual. Aquesta iniciativa busca promoure la sensibilització en matèria de feminismes, llibertat i diversitat sexual i afectiva i combatre tota mena de discriminacions, com el masclisme, la LGBTI-fòbia o la transfòbia.

Les jornades documentals es projectaran en temps real a la pàgina web  www.tarragonajove.org/streaming a partir de les 19h des del dia 22 fins al 26 de març. Les projeccions seran gratuïtes i només podran ser visualitzades per majors de 12 anys.

El cicle s’iniciarà amb la categoria “No binarisme, fluint entre gèneres” amb els documentals L’opció invisible i Género fluido. El dia 23, dins la categoria “Educació Sexual”, es visualitzarà Más allà de plátanos y condones i Sexe límits. El dia 24 en la categoria “Esport i seguretat a l’espai públic” s’emetran Triple i No más lobos para Caperucita. El dia 25, en la categoria “Transgredint el gènere” es projectarà Mi propio puzzle i Teoria Queer: identidad feminista. L’últim dia, en la categoria “Nous formats audiovisuals” s’emetran LOS PANAS: Toda la verdad sobre el feminismo y la masculinidad i Wet thoughts.

making-of del documental Triple
Una escena del rodatge del documental ‘Triple’, que mostra les diferències generacionals en el bàsquet femení.

Després dels visionats, s’obrirà un torn obert de preguntes amb l’equip creador de cada documental i alguns dels seus protagonistes. D’aquesta manera, l’audiència tindrà l’oportunitat de participar activament en el cicle mitjançant una interacció amb els artistes.

Aquest cicle aporta un gran valor d’aprenentatge i conscienciació des de la mirada de gènere i un elevat grau de sensibilització entre els més de 20 estudiants de Comunicació Audiovisual que han dedicat moltes hores a la recerca, l’aproximació a les persones informants i a la realització de treballs de qualitat amb diverses tècniques i registres documentals.

Aquestes jornades de cine documental han comptat amb la col·laboració del Programa Aprenentatge Servei de la URV, la Conselleria de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Tarragona, el Servei de Salut de l’Oficina Jove del Tarragonès, l’H2o, l’Espai Jove Kesse, el SAI TGN, l’Asisa+, el Beautiful, l’Institut la Talaia de Segur de Calafell, el Teatre Municipal Àngel Guimerà (El Vendrell), l’Eco Boutique Vintage (Tarragona) i el Club Bàsquet Tarragona.

Fotograma del curt ‘No más lobos para caperucita’, sobre la inseguretat que senten les dones al carrer.