16/11/2015

La Setmana de la Ciència ha començat amb tallers, conferències i experiments

L’Edifici del CRAI del Campus Sescelades de la URV ha estat l’escenari del tret de sortida als tallers de la Setmana de la Ciència que organitza el Projecte APQUA de la URV amb el patrocini de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT). Han començat també els tallers del programa "Fem Recerca!" després que, durant el cap de setmana, s'hagin organitzat activitats arreu del territori

En total, més de 1.000 alumnes de primària i secundària passaran des d’aquest dilluns i fins divendres pels tallers del Projecte APQUA, on descobriran de quina manera la química està present en gairebé totes les situacions que ens envolten. Entre els experiments que faran els escolars s’hi poden trobar diversos processos químics, que ensenyen, per exemple, com es separa la lactosa de la llet o com es fa una espuma.

Aquesta ha estat una de els activitats que ha començat aquest dilluns, un dia intens també pels tallers del programa “Fem Recerca!” que han portat alumnes de secundària i batxillerat als laboratoris i aules de la Universitat.

Cap de setmana de ciència al territori

Aquest cap de setmana, el primer de la Setmana de la Ciència, ha hi ha hagut actes a Reus, Salou, Tarragona i Amposta, organitzats en el marc de les activitats al Campus Extens de la URV, que porta  activitats de divulgació de la ciència a les diferents antenes del coneixement.

Laureano Jiménez, en un dels experiments que va fer aquest dissabte al centre cívic de Sant Salvador.

Dissabte, el professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) Laureano Jiménez va fer un taller de química familiar al centre cívic de Sant Salvador, en el qual va parlar de química de forma amena i va mostrar alguns aspectes de la química quotidiana a través de demostracions.

Una imatge de l'activitat "Simetries en els mosaics de la Casa Castellarnau"
Una imatge de l’activitat “Simetries en els mosaics de la Casa Castellarnau”

Una altra de les activitats d’aquest cap de setmana ha estat el taller “Simetries en els mosaics de la Casa Castellarnau” en què, des de l’òptica matemàtica, s’ha fet evident com la repetició d’un patró o disseny seguint certes pautes és una solució estètica que s’ha utilitzat i se segueix utilitzant en les arts decoratives, donant lloc a diversos objectes geomètrics.

Totes les activitats de la Setmana de la Ciència: http://www.comciencia.urv.cat/setmana-de-la-ciencia/activitats/