21/04/2026

Torna Sant Jordi a la URV amb el Lletrafest i una àmplia oferta d’activitats

La universitat programa diverses propostes culturals i literàries fins a finals d’abril

El pregó del Lletrafest, a la plaça de la Concòrdia del campus Catalunya.

La Universitat Rovira i Virgili celebra la diada de Sant Jordi amb diverses activitats culturals que s’allargaran fins a final del mes d’abril. Una programació variada que es concentra en el marc del Lletrafest, del 21 al 24 d’abril al campus Catalunya, a banda de diverses iniciatives impulsades pels CRAI de diferents campus. 

Els actes del Lletrafest, organitzat per la Facultat de Lletres, han començat aquest dimarts 21 d’abril amb la lectura del pregó a càrrec del degà i estudiants a la plaça de la Concòrdia. Posteriorment, ha començat l’actuació musical d’Akira Gaupera acompanyada de coca amb xocolata. A partir de les 5 de la tarda, s’ha programat Ludocampus, coordinat per l’associació TGN Juga, que s’estendrà fins a les 8 del vespre. 

El dimecres 22 el programa inclou tallers i activitats diverses com ara “Preparem-nos per al Sant Jordi”, de 9 a 12 a la Factoria del CRAI. A les 10, a la Sala de Juntes, hi haurà l’esdeveniment “A lletres fem coses”, amb tast del vi dels ibers, mentre que a les 12:30, al pati del CRAI, se celebrarà la “Plataforma de versos”. A més, a les 4 de la tarda hi ha programada una sortida prehistòrica a la Canonja (cal inscriure-s’hi prèviament per correu electrònic) i la mostra de peces audiovisuals de l’alumnat de Comunicació, a partir de les 6 a la Sala de Juntes. 

El dijous 23 d’abril, diada de Sant Jordi, començarà amb la lectura del manifest del Correllengua Agermanat a les 9:40, seguit d’una actuació castellera dels Pataquers i, a les 10, la sortida de la flama. Després, a la Sala de Graus, tindran lloc diversos actes: la presentació i lectura de passatges del llibre El Pirineu literari de Palmira Jaquetti, a les 10.15; un contacontes sobre la vida de l’escriptora xilena Violeta Parra a càrrec de Juan Iturriaga, a ls 11; i el lliurament dels premis Josep Maria Pujol a les millors tesis doctorals en català, a la 1 del migdia. 

Divendres, darrer dia del Lletrafest, començarà amb un taller d’escriptura creativa a càrrec de Natalia Sáez i organitzada pel Programa Aurora. A partir de la 1 començarà el vermut amb patates i olives per tancar la setmana, acompanyat de l’actuació d’Eight Balls. A més, a les 4 de la tarda hi ha programada una sortida de la Tàrraco Romana des del campus Catalunya, a càrrec de Joaquín Ruiz de Arbulo. Cal inscriure-s’hi prèviament per correu electrònic.

Per altra banda, Llengües URV organitza el dimecres 22, de 10 a 12 del migdia, diversos tallers al campus Catalunya que formen part de les activitats culturals d’acollida lingüística per a universitaris provinents de fora del domini lingüístic català i que tenen com a objectiu promoure la llengua i la cultura catalanes entre tota la comunitat universitària.

Les activitats de Sant Jordi al CRAI

Els CRAI dels campus també han organitzat diverses propostes pròpies en relació amb la diada de Sant Jordi. Del 22 al 30 d’abril, tots els campus acullen centres d’interès amb una col·lecció de llibres de diferents temàtiques, així com l’autotaller “Sant Jordi origàmic”, disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès). 

A més, en la majoria dels CRAI s’instal·laran punts de venda de llibres solidaris i es repartiran punts de llibre. Al CRAI del campus Bellissens, la venda de llibres solidaris serà els dies 23 i 24 d’abril. Al campus Catalunya, hi haurà venda de llibres del 22 al 24, mentre que el dia 23, a la Factoria, hi haurà dues activitats: “Pintem un drac” i un “Taller de Fancine”. Al CRAI del campus Sescelades la venda de llibres tindrà lloc el 23 d’abril, mentre que el Campus Terres de l’Ebre s’estén del 22 al 30 d’abril. Al CRAI de Vila-seca, la venda de llibres serà també del 22 al 24.

Paral·lelament, el CRAI posa a disposició una guia virtual de Sant Jordi on recull totes les activitats programades i altres continguts addicionals, com ara recomanacions de llibres amb una visió alternativa de la llegenda de sant Jordi, vídeos de manualitats i una consulta de les activitats que s’organitzen arreu del món.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV

Comenta

*