30/04/2019

Tortosa debat sobre les influències de la creació audiovisual en els destins turístics

Aquest dijous 2 de maig tindrà lloc la tercera edició de Terres LAB, un congrés que vincula sector audiovisual i turisme i que compta amb el suport del Campus Extens de la URV

Fotografa d'"East of Taiwan", un dels films que es projecten dins el Terres Travel Festival

El poder que té el sector audiovisual a l’hora de prescriure els destins turístics des de l’emoció i el respecte a la sostenibilitat és el tema d’anàlisi de Terres LAB, el congrés sobre audiovisual, turisme, viatge i paisatge que organitza la productora ebrenca Filmsnòmades en el marc de la tercera edició del Terres Travel Festival – Films & Creativity. Es tracta d’un projecte que compta amb el suport de l’Antena de Coneixement de la URV a Tortosa des dels seus inicis l’any 2017 i que aspira a liderar el debat professional al voltant de l’audiovisual turístic i al mateix temps difondre els valors del turisme sostenible. “Ens sembla un projecte que genera coneixement al voltant d’un sector emergent i clau a les Terres de l’Ebre, el turístic, que ens projecta internacionalment com a territori i que a més fomenta la creativitat”, argumenta la responsable de l’Antena, Núria Gil.

El Terres LAB tindrà lloc el proper dijous, 2 de maig a la seu del Govern de la Generalitat a Tortosa i s’estructurarà al voltant de diverses conferències i taules rodones. Especialment interessant serà la conferència de cloenda: El turisme cinematogràfic com a generador de desenvolupament local. Experiències positives i negatives per a les destinacions, a càrrec de Jordi Tresserras del Laboratori de Patrimoni i Turisme Cultural de la Universitat de Barcelona. L’ús de la realitat virtual en el sector turístic o el disseny d’experiències cinematogràfiques són altres temes que es tractaran.

Paral·lelament divendres 26 d’abril s’inaugurava el Terres Travel Festival, en el qual hi participaran 108 produccions de 24 països. La principal novetat d’enguany és que les projeccions es faran a diferents espais de Tortosa amb la voluntat d’apropar encara més el festival al públic.

Des de l’Antena de Coneixement de la URV a Tortosa, es preparen també activitats per connectar aquest certamen amb la comunitat universitària. Una exemple va ser l’acció 11 d’URVIART: Vols canviar el paisatge?  La proposta reflexionava sobre el paisatge i les xarxes socials a través d’alguns fotogrames de films presentats en aquest festival.