30/01/2024

Més de 140 persones es reuneixen en la 13a Trobada de Joves Investigadors dels Països Catalans

Els investigadors predoctorals i postdoctorals exposen els resultats de la seva recerca i comparteixen coneixement amb altres professionals

Arribada dels participants a la 13a Trobada de Joves Investigadors dels Països Catalans.

La Facultat de Química de la URV és enguany la seu de la Trobada de Joves Investigadors dels Països Catalans, organitzada per la Societat Catalana de Química (SCQ) i la URV, del 29 al 31 de gener. Aquesta és una oportunitat idònia perquè el col·lectiu d’investigadors predoctorals i postdoctorals pugui presentar els resultats de la seva recerca, a més de treure’n els fruits derivats de la discussió, l’exposició de punts de vista diferents i les experiències que sorgeixen al llarg de les jornades. En aquesta tretzena edició és previst que hi participin unes 140 persones, entre investigadors i estudiants vinculats a l’àmbit de la química.

Assistents a la sessió inaugural de la 13a Trobada de Joves Investigadors dels Països Catalans.

Aquestes jornades, que tenen lloc a Tarragona per segona vegada després de la seva creació l’any 2000, pretenen estimular la discussió i comunicació entre els diferents grups d’investigació en química per conèixer cap on va la química en l’actualitat, alhora que es promociona i consolida la llengua catalana en l’àmbit científic, concretament en el de la química.

“Aquesta trobada, que es fa cada dos anys, és un punt d’encontre d’estudiants de doctorat i postdoctorat, que poden fer les presentacions en català, a diferència d’altres espais, i sempre té molt bona acollida”, explica Rosa Maria Marcé, catedràtica de Química Analítica de la URV i vicepresidenta del comitè organitzador.

Enguany, la trobada incorpora diverses novetats com la inclusió de les comunicacions flaix, un format de presentació de només quatre minuts i sense possibilitats de preguntes. Així doncs, durant aquests tres dies, tindran lloc quatre conferències plenàries impartides pels investigadors guanyadors d’edicions anteriors dels premis de recerca de la SCQ, vint comunicacions flaix i noranta comunicacions orals presentades per investigadors joves. La reunió es clourà amb un qüestionari flaix organitzat també per la secció jove que premiarà l’atenció dels assistents durant les presentacions a la Trobada i l’entrega de premis.

D’esquerra a dreta, Joan Josep Carvajal, degà de la Facultat de Química; Josep Pallarès, rector de la URV: Gregori Ujaque, president de la SCQ, i Araceli de Aquino Samper, vocal de la Secció Jove de la SCQ.

La trobada va començar ahir dilluns 29 de gener al Paranimf de la Universitat. La conferència inaugural, “Enfocaments sinèrgics pel disseny de catalitzadors eficients: deixar enrere els substrats models”, va ser a càrrec de Montserrat Diéguez Fernández, catedràtica de la URV. Josep Pallarès Marzal, rector de la URV, va donar la benvinguda als assistents, i van intervenir Araceli de Aquino Samper, vocal de la Secció Jove de la SCQ de la Universitat de Barcelona; Joan Josep Carvajal Martí, degà de la Facultat de Química de la URV, i Gregori Ujaque Pérez, president de la SCQ de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Inauguració de la 13a Trobada de Joves Investigadors dels Països Catalans.

Al web de la Societat Catalana de Química s’hi pot trobar el programa complet i més informació.