31/10/2023

La UE renova el Màster Erasmus Mundus en Innovació en Enoturisme, que incorpora la transformació sostenible i digital del sector

Fins a 76 estudiants d'arreu del món podran estudiar amb beques que cobreixen totes les despeses en les properes quatre edicions

Estudiants del Wintour a la verema de la finca experimental de la URV, Mas dels Frares.

El Màster Internacional en Innovacions i Transicions en Enoturisme (fins ara Màster Internacional en Innovació en Enoturisme), Wintour, ha estat renovat per l’Agència Executiva d’Educació i Cultura de la Unió Europea per quatre edicions més. Es tracta d’un màster coordinat per la Universitat Rovira i Vigili en col·laboració amb les universitats de Bordeus (França) i Porto (Portugal), cadascuna de les quals imparteix una part d’aquests estudis que formen professionals de la indústria de l’enoturisme i el vi.

La renovació aporta més de 4,48 milions d’euros per al desenvolupament de quatre edicions més, i permetrà concedir dinou beques per curs als estudiants seleccionats. Així, un total de 76 persones fins al curs 2028-29 tindran una beca que cobreix la matrícula dels dos cursos de durada del màster i a més a més disposaran d’un ingrés fix de 1.400 euros al mes per a les despeses de viatge i manutenció a Tarragona, Bordeus i Porto. Cada edició també comptarà amb set places disponibles per a estudiants que s’autofinancïin els estudis o tinguin ajuts d’altres organismes.

Els continguts del màster s’han actualitzat amb aspectes clau per al desenvolupament del sector: es mantenen els mòduls d’enoturisme i màrqueting, patrimoni i cultura del vi, elaboració de vi i les pràctiques, però s’han revisat per incorporar una dimensió més internacional i un enfocament cap a la sostenibilitat i la digitalització. A més a més, durant els quatre semestres de durada del màster, s’hi afegeix un complement transversal per reforçar les habilitats dels estudiants per al desenvolupament professional.

Graduació de la darrera promoció del Màster Wintour a la Universitat de Porto. FOTO: cedida per l'Oficina d'Imatge i Comunicació de la Universitat de Porto.
Graduació de la darrera promoció del Màster Wintour a la Universitat de Porto. FOTO: cedida per l’Oficina d’Imatge i Comunicació de la Universitat de Porto.

Aquest curs es graduarà la setena promoció d’estudiants des que va començar el màster Wintour el curs 2016-17. Des d’aleshores s’han titulat 149 estudiants de 44 nacionalitats. La demanda per cursar aquests estudis és elevada, d’unes 300 sol·licituds cada any, però poc més del 8% poden accedir-hi.