30/08/2022

Un estudi avaluarà els beneficis d’un prebiòtic en el benestar digestiu dels nadons

Per portar-lo a terme es necessiten famílies voluntàries amb nadons sans d'entre 6 i 14 mesos, que participaran en la recerca durant sis setmanes

Evitar el restrenyiment i millorar la flora intestinal dels nadons és l’objectiu de l’estudi PETIT, una recerca que vol ajudar al benestar digestiu d’aquests infants suplementant la seva dieta amb un prebiòtic. La investigació l’encapçala un equip de la Unitat de Recerca en Pediatria, Nutrició i Desenvolupament Humà de la Universitat Rovira i Virgili i de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili i també hi participen els hospitals universitaris de Tarragona Joan XXIII i Sant Joan de Reus. Per portar-la a terme es necessita la participació de famílies amb nadons sans de 6 a 14 mesos.

En total es necessiten 140 infants que durant quatre setmanes consumeixin un prebiòtic que es pot barrejar amb els aliments sense alterar el seu gust i que està format per fibra dietètica. Les famílies participants hauran de fer un total de tres visites a l’hospital durant les sis setmanes que dura l’estudi. En aquestes visites es farà un seguiment del creixement i la femta del nadó i es farà un petit qüestionari sobre alimentació, trastorns gastrointestinals i de comportament. Cada visita té una remuneració de 30 euros en concepte de despeses de transport i temps dedicat a la participació en aquesta recerca.

Les persones que hi vulguin participar poden escriure un correu electrònic o bé poden trucar o enviar un WhatsApp als telèfons 620 464 213 (Tarragona) i 680 648 164 (Reus).

Estudis anteriors en aquests nadons han demostrat l’eficàcia, durant els sis primers mesos de vida, dels prebiòtics a l’hora de millorar les característiques de la femta i els hàbits intestinals. Ara, amb aquesta recerca, es vol comprovar si una suplementació prebiòtica és capaç també d’estovar la femta i millorar la flora intestinal en nadons de 6 a 14 mesos.