30/03/2017

Un grup d’estudiants de la Universitat d’Illinois Urbana Champaign visita la FCEP

Des de la Facultat de Ciències de l’Educació i la Psicologia (FCEP) es va organitzar un programa on van participar un grup d’estudiants de la universitat nord-americana i estudiants de la URV

Grup d’estudiants americans i catalans en el workshop ofert per la professora Neus Lorenzo
Grup d’estudiants americans i catalans en el workshop dirigit per la professora Neus Lorenzo.

La Universitat d’Illinois Urbana Champaign és una de les universitats més reconegudes d’EUA i les activitats conjuntes van tenir lloc durant la setmana del 20 al 24 de març passats. Entre elles destaquen l’acte de benvinguda amb degà de la Facultat, Luis Marqués, i els workshops de diferents temàtiques relacionades amb el Teacher Training. Entre altres, es va tractar el tema dels programes d’inducció i de l’avaluació del professorat, reflexions sobre mites en educació i es va aprofundir en l’educació a Catalunya i el seu programa d’immersió del català. També es va aprofundir en la importància de la connectivitat entre professionals i alumnes a l’aula, el plurilingüisme, treballar per millorar el futur, metodologies com PBL (Problem Based Learning) i les últimes tendències tecnològiques en educació. L’últim dia es va tractar la immigració a les escoles i les aules d’acollida per facilitar l’aprenentatge als alumnes nouvinguts. També es va analitzar el cas d’èxit de les escoles Magnet, com un exemple de col·laboració entre empreses i escoles per tal d’afavorir la integració d’alumnes nouvinguts.

El programa va servir per conèixer diferents cultures, afavorint un enriquiment cultural i intercanvi d’experiències. Va ser una setmana plena de descobriments, aprenentatges i moments inoblidables per als estudiants i de fer noves amistats. La valoració per part dels estudiants, tant dels americans com dels catalans, va ser excel·lent, així que cal pensar en seguir aquest camí i repetir-ho.

Aquesta activitat la va coordinar el professor Ramon Palau, responsable d’Internacionalització de la FCEP. Valora molt positivament l’experiència i subratlla que ha estat un primer pas important en el procés cap a la internacionalització del centre.