16/10/2019

Un miler de nens i nenes participen en la Jornada Mundial de Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria a Tarragona

El Centre de Formació i Innovació en Simulació de la URV forma el professorat i alumnes del territori per saber actuar davant d'una situació d'emergència

Celebració de la Jornada Mundial de Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria al Palau Firal de Tarragona.

Fins a mil nens i nenes de 15 centres educatius que participen en el Programa Suport Vital s’han aplegat aquest matí al Plau Firal de Tarragona amb motiu de la Jornada Mundial de Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria. Durant l’esdeveniment han seguit tallers formatius i han conegut els diferents serveis d’emergència per completar els coneixements que adquireixen al llarg de l’educació obligatòria.

L’Ajuntament de Tarragona, el Grup de Treball de Suport Vital Bàsic als centres educatius, el Centre de Formació i Innovació en Simulació – Josep Maria Martínez Carretero de la URV, amb la col·laboració d’altres administracions i entitats, han organitzat la trobada per conscienciar de la necessitat d’actuar de manera ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria.

Els serveis d’emergències com el SEM, la Creu Roja, la Guàrdia Urbana i Protecció Civil han mostrat els seus vehicles durant la Jornada Mundial de Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria.

El Centre de Formació i Innovació en Simulació de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV, a través d’un conveni amb el Consell Català de Ressuscitació, forma a professorat de primària i secundària, que al seu torn forma els escolars, i també alumnes amb accions com la d’avui. D’aquesta manera, els alumnes de les escoles participants en el projecte, acaben la secundària havent assolit els coneixements sobre el suport vital bàsic.

Aquesta activitat forma part del Programa Suport Vital als Centres Educatius que impulsa la Generalitat i que fa 10 anys que es va iniciar a les Terres de l’Ebre i després es va estendre a la resta de les comarques de Tarragona.