08/03/2022

Un nou projecte d’internacionalització promou les oportunitats d’aprenentatge per als estudiants

Les universitats participants del projecte Internacionalització Integral Inclusiva s’han reunit a la URV

Participants a la primera trobada del projecte ICI.

El projecte Internacionalització Integral Inclusiva (ICI en les seves sigles en anglès: Inclusive Comprehensive Internationalisation) liderat per la URV va engegar-se el passat 3 i 4 de març al campus Catalunya per impulsar les oportunitats globals d’aprenentatge internacional per a tots els estudiants. L’objectiu d’aquest projecte es co-crear en igualtat d’oportunitats perquè tots els estudiants es beneficiïn de la internacionalització, independentment de la seva formació, orientació i capacitat. Es tracta, doncs, de millorar tant la seva competència internacional com intercultural, donant-los una perspectiva global per ajudar a fer un món més pacífic i sostenible.

A la primera reunió presencial del projecte hi ha participat els socis principals: la Universitat Rovira i Virgili, que representa a Espanya;  Stichting Hogeschool van Amsterdam, dels Països Baixos; la Universitat im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, de Polònia; la Universitat degli studi di Napoli Federico II, d’Itàlia; Metropolia Ammattikorkeakoulu oy, de Finlàndia, i  Gregersen-Hermans Consultancy, també dels Països Baixos. Tots aquest socis treballen conjuntament en el projecte que pretén millorar les experiències d’aprenentatge internacional, virtual i mixt de tots els joves en un entorn inclusiu i donar-los suport en el seu desenvolupament com a professionals.

Les institucions associades del projecte són l’Erasmus Student Network Finland, la xarxa Aurora, la Xarxa U!REKA, la xarxa SGroup, i la Universitat Nacional del Litoral d’Argentina.

“L’ICI destaca pels beneficis que pot aportar a tots els estudiants, sense excepcions, i també per l’opotunitat de repensar i cocrear una internacionalització global i realment integrada a tots nivells dins de les nostres universitats, per contribuir a la societat oberta, tolerant i compromesa que desitgem”, detalla la cap del Centre Internacional, Marina Casals.

També han decidit difondre la visió de l’ICI a les ciutats d’origen dels socis principals on organitzaran els “Festivals ICI”. Els objectius d’aquest és mostrar la inclusió dels estudiants, inspirar-los, desenvolupar el programa i mostrar el sentiment de comunitat a les universitats participants.