07/05/2018

45 empreses participen en el sisè Fòrum d’ocupació universitària del campus Terres de l’Ebre

La Cambra de Comerç de Tortosa i l’Institut de l’Ebre se sumen per primera vegada a l’organització d’aquesta trobada del dijous 10 de maig, que posa en contacte gent formada amb empreses del territori

Els expositors del Fòrum s'instal·len al vestíbul del campus Terres de l'Ebre.

Un total de 45 empreses, cinc més que la passada edició, participaran enguany en el sisè Fòrum d’Ocupació Universitària que se celebrarà al campus Terres de l’Ebre el proper dijous 10 de maig.  Dirigit a estudiants universitaris i de cicles superiors de totes les Terres de l’Ebre, independentment que estudiïn o hagin estudiat al campus de les Terres de l’Ebre, aquesta trobada serveix per posar en contacte els estudiants recent titulats i tota la gent formada que hi estigui interessada amb les empreses del territori, i vol ser una eina de captació de talent intel·lectual per a les empreses i  evitar-ne la fuga fora del territori.

Aquest fòrum està impulsat per l’Oficina d’Orientació Universitària de la Universitat Rovira i Virgili, la Càtedra d’Economia Local i Regional del campus Terres de l’Ebre i l’IDECE (Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre), i enguany s’hi ha sumat a l’organització l’Institut de l’Ebre i la Cambra de Comerç i Navegació de Tortosa, dues institucions que també treballen en la formació de persones amb l’objectiu que es puguin incorporar al mercat laboral. La primera a través de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Grau Superior, i la segona a través d’un Pla de Garantia Juvenil adreçat a joves d’entre 16 i 29 anys sense feina ni estudis. “Creiem que és interessant que també hi siguin i hi puguin portar els seus alumnes, perquè sempre queden llocs de treball per cobrir”, apunta Xavi Farré, sotsdirector del campus Terres de l’Ebre de la URV i un dels responsables de l’organització del Fòrum.  “Volem establir un punt de trobada entre la comunitat universitària, els estudiants de cicles formatius, els cercadors de feina, la societat i el sector socioeconòmic, per assolir com a principal objectiu la interacció entre l’oferta i la demanda de treball del nostre territori”, afegeix.

De les 45 empreses inscrites, 38 pertanyen a diferents sectors econòmics com el dels serveis empresarials i financers, l’agroindustrial, el sociosanitari, l’industrial, el turisme o el tecnològic i tenen la seua seu o operen a les Terres de l’Ebre. El set restants són institucions públiques. Gairebé totes les empreses repeteixen el que demostra que és una eina eficaç de captació de talent. De fet, el balanç de Fòrum d’Ocupació del 2017 va ser molt positiu. Es van realitzar 1.171 entrevistes, es van lliurat 1.114 currículums i es van tancar  40 contractes laborals per cobrir places i perfils professionals dins d’algunes de les empreses participants.

L’acte d’inauguració del Fòrum tindrà lloc a les 11:00 hores a l’Aula Magna i l’atenció als estands de les empreses serà de les 11:30 a les 13:30 i de les 15:00 a les 17:00 hores, però a partir de les 9 s’han programat tallers i xerrades que van des de la comunicació impacte, fins a l’economia social i el cooperativisme o l’emprenedoria. També hi haurà la conferència “Emprendre, una actitud de vida, impartida per Maria Batet, entrenadora d’emprenedors i especialitzada en treballar sobretot l’habilitat creativa.

Més informació:

Fòrum d’Ocupació Universitària