21/12/2016

Una delegació de tretze universitats nord-americanes visiten la URV

La URV ha estat de nou l’amfitriona de la visita d’universitats nord-americanes que han participat en la missió inversa que organitza cada any Eduespaña, el dia 16 de desembre. L’any 2011 ja va rebre un grup d’universitats d’aquest país a través d'Eduespaña

The group of representatives at Campus Sescelades
El grup de representants nord-americans al campus Sescelades.

Un grup de tretze representants d’universitats nord-americanes, juntament amb la representant d’Eduespaña Chelo Medina i la representant de l’Oficina Econòmica i Comercial de l’Ambaixada d’Espanya a Miami Carmen Barnuevo, van visitar el dia 16 de desembre la Universitat i la ciutat de Tarragona per tal de conèixer-les de prop i reunir-se amb membres del Centre Internacional, la Fundació URV (FURV) i representants de la Facultat de Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i la Facultat d’Economia i Empresa. El grup també va fer una visita a l’Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES). La idea és estimular la col·laboració entre les universitats nord-americanes i la URV a tots els nivells.

Prèviament, el Centre d’Estudis Hispànics de la URV va participar enguany a la jornada d’entrevistes que Eduespaña organitza amb la col·laboració d’ICEX i el suport d’US Study Abroad, que va tenir lloc a Madrid el dia 12 de desembre. Posteriorment a aquesta jornada, Eduespaña organitza una visita a universitats de l’estat espanyol, i enguany han escollit universitats de Barcelona i la URV, com es demostra en la visita del 16 de desembre.

El programa US Study Abroad està impulsat pel Departament d’Educació del Govern dels Estats Units i pretén propiciar que el nombre d’estudiants d’aquest país que cursen estudis a l’estranger es multipliqui per deu en els propers anys.