18/05/2016
Una pràctica d’APS i una iniciativa per a l’ocupació, premis a la Qualitat Docent del Consell Social
David Dueñas, professor de la Facultat de Ciències Jurídiques, ha guanyat la modalitat individual dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social de la URV per una pràctica d’Aprenentatge i Servei dels estudiants del grau de Treball Social. La modalitat col·lectiva ha estat per un projecte d’innovació tecnològica per millorar l’ocupabilitat dels estudiants de l’ETSE
![](https://diaridigital.urv.cat/wp-content/uploads/2016/05/porta2-1024x709.jpg)
David Dueñas, professor de la Facultat de Ciències Jurídiques, ha guanyat la modalitat individual dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social de la URV per una pràctica d’Aprenentatge i Servei dels estudiants del grau de Treball Social. La modalitat col·lectiva ha estat per un projecte d’innovació tecnològica per millorar l’ocupabilitat dels estudiants de l’ETSE
“Aprendre ajudant, ajudant a aprendre” del professor David Dueñas és el projecte que ha guanyat la modalitat individual dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social. Es tracta d’una pràctica en la qual hi participen els alumnes del grau de Treball Social i que va dirigida a les 16 entitats que formen part de la Federació Mestral-Cocemfe de Discapacitats Físics i Orgànics. L’activitat, -de servei a entitats del tercer sector-, s’emmarca en el programa Aprenentatge i Servei (APS) i busca l’adquisició de coneixements vinculats amb el desenvolupament d’una activitat pràctica real que presta serveis a entitats del tercer sector. A més, els coneixements que els estudiants adquireixen durant la pràctica es tracten posteriorment a l’aula per complementar l’experiència amb la teoria.
![Prop de setanta estudiants han participat en l' assignatura de Sociologia d'Aprenentatge i Servei.](http://diaridigital.urv.cat/wp-content/uploads/2015/05/apsociologia151-1024x813.jpg)
Abans d’iniciar el projecte els alumnes acorden els objectius de la proposta i realitzen campanyes de difusió, tasques per captar recursos, d’altres relacionades amb els usuaris o familiars i altre públic i campanyes relacionades amb les activitats ja previstes per part de les entitats. Les pràctiques les avaluen els docents, que tenen en compte la capacitat dels alumnes a reflexionar sobre la pràctica i el seu procés de creixement al voltant de la mateixa. La valoren també els representants de les entitats i es fa una avaluació final de l’experiència. El que interessa és comprovar que els estudiants aprenen les dificultats que es troben i detectar elements de millora per als propers cursos.
Orientació professional i acadèmica a l’ETSE
D’altra banda el projecte “L’orientació professional i acadèmica a l’ETSE. Innovació tecnològica orientada a l’ocupabilitat i al territori” dels professors Teresa Torres, Domènec Puig, Maria Ferré, Àngel Cid, Antoni Martínez i Xavier Vilanova, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i Victòria Fabregat, de la Facultat de Ciències Jurídiques, ha estat el projecte que s’ha emportat el premi de la modalitat col·lectiva. És una proposta per incorporar l’assignatura Orientació Professional i Acadèmica, a través de les sessions a l’aula i amb el suport d’un curs MOOC (Massive Online Open Course) –que s’ofereix a través de l’UCATx – sobre estratègies per a la inserció laboral fusionant els models pedagògics de la virtualitat i la presencialitat, el que anomenen blended-learning.
Es tracta d’un nou pla docent d’aquesta assignatura per sumar la tecnologia, l’ocupabilitat i el territori amb l’objectiu de millorar l’ocupabilitat dels titulats a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Es pretén que els estudiants descobreixin els seus interessos i motivacions i, a partir d’aquí, siguin capaços de dissenyar estratègies formatives que els aproparan als seus objectius professionals. L’assignatura s’ofereix als alumnes de primer curs des graus d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Elèctrica, Enginyeria Telemàtica, Enginyeria Informàtica ien la doble titulació d’Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica.
En aquesta edició dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social s’han presentat quatre candidats per la modalitat individual i sis per la col·lectiva. Cadascuna de les dues modalitats del premi està dotada amb 3.500 euros i els guardonats seran els candidats de la URV a les distincions Jaume Vicens Vives que atorga cada any la Generalitat de Catalunya. El lliurament dels premis del Consell Social es farà el dimecres, 22 de juny.
Més notícies de: premis