07/03/2022

La Universitat dona la benvinguda als doctorands i doctorandes, que incrementen any rere any

L'Escola de Doctorat s'ha traslladat al campus Catalunya per facilitar l'accés als usuaris

Un moment de la benvinguda als doctorands i doctorandes de nou accés.

L’Escola de Doctorat va donar la benvinguda als investigadors i investigadores predoctorals que aquest curs inicien la carrera investigadora a la Universitat Rovira i Virgili. El nombre de matriculats de nou accés aquest curs 2021-22 fins aquest moment és de 219 persones, però la matrícula encara és oberta fins al juny. Les dades del curs 2020-21, que ja són tancades, confirmen el rècord de doctorands i doctorandes matriculats als programes de doctorat que ofereix la URV, amb 342 nous investigadors i investigadores predoctorals. En matrícula total, aquest curs 2021-22 ja s’ha superat la dada de l’any passat: actualment hi ha 1.309 doctorands, onze més que al tancament del curs 2020-21.

Entre els investigadors i investigadores predoctorals hi ha els que formen part del programa de doctorats industrials de la Generalitat de Catalunya, un programa que resol una necessitat de millora d’una empresa o institució a través de la tesi d’un doctorand de la Universitat que està contractat per l’empresa o institució per a la qual desenvolupa la innovació i solució. En la convocatòria de 2021, a la URV li van ser atorgats els 11 doctorats que va demanar, dels 113 ajuts que es van atorgar a les universitats catalanes. Dels 11 doctorats, 3 són del programa Territori, Ciutadania i Sostenibilitat, del Departament de Dret Públic; 3, d’Infermeria i Salut; 2 del doctorat en Nanociència, materials i Enginyeria química; 1 del programa d’Economia i Empresa; 1 de Nutrició i Metabolisme, i 1 de Salut, Psicologia i Psiquiatria.

Un moment de la benvinguda als doctorands i doctorandes de nou accés, a càrrec de Benjamí Martorell, cap de Desenvolupament de l’Escola de Doctorat, i Josep Ribalta, vicerector de formació doctoral i director de l’Escola de Doctorat de la URV.

Aquest curs, a més, les oficines de l’Escola de Doctorat s’han traslladat del campus Sescelades al campus Catalunya de Tarragona (Edifici A2, planta 1), per facilitar l’accés als doctorands i doctorandes.