16/05/2022

La URV acull la Conferència de deganes i degans de Dret de les universitats de l’Estat

S'hi ha tractat la reforma del màster de l'advocacia, l'esborrany de la Llei Orgànica del Sistema Universitari i el projecte sobre el rànquing de revistes de Dret

Representants dels centres universitaris on s’imparteix el grau de Dret a l'Estat espanyol, després de la Conferència que va tenir lloc a la URV.

La Conferència de deganes i degans de Dret de les universitats espanyoles va celebrar una sessió extraordinària divendres 13 de maig al campus Catalunya, amb la participació de 51 representants de centres universitaris on s’imparteix el grau de Dret.

Es tracta d’una Conferència que es reuneix, normalment, dues vegades cada any. En aquesta reunió s’han tractat, bàsicament, tres temes: el projecte sobre el rànquing de revistes de Dret, que coordina el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV, Antoni Pigrau; la reforma del màster de l’advocacia com a conseqüència de la promulgació de la Llei 15/2021, de 23 d’octubre, inclosa la qüestió del reglament pendent de publicació i el calendari per al desplegament de la reforma, i l’esborrany de la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU).

En relació amb el rànquing de revistes de Dret, s’ha aprovat el llistat que se sotmetrà a una consulta online entre el professorat permanent de l’àmbit del Dret que s’hi ha inscrit i s’ha aprovat el calendari de la consulta que es desenvoluparà, en principi, el mes de juny del 2022.

En relació amb el reglament pendent de publicació de la Llei 15/2021, la Conferència ha estat informada dels canvis que representa l’esborrany, ha reiterat la urgència de la seva publicació, i farà arribar al Ministeri de Justicia les seves observacions, pel que fa a la necessitat que hi hagi temps suficient per tramitar les noves memòries del Màster en Advocacia.

Finalment la Conferència ha estat informada de l’esborrany de Llei Orgànica del Sistema Universitari i ha expressat la seva preocupació respecte d’alguns aspectes del text.