15/09/2022

La URV estreny vincles amb universitats internacionals a la Conferència de l’Associació Europea d’Educació Internacional

Més de 6.000 professionals de l'educació superior de 95 països es troben a Barcelona. Alguns dels participants han visitat els campus de la Universitat

Sessió plenària de la 32a Conferència de l'EAIE a Fira Barcelona. FOTO: Daniel Vegel.

La Universitat Rovira i Virgili participa aquesta setmana a la 32a Conferència i l’Exposició de l’Associació Europea d’Educació Internacional (EAIE), la més gran del seu àmbit a tot Europa i la segona més gran del món, que ha atret més de 6.000 responsables i professionals de l’educació superior de 95 països a Barcelona.

Expositors de l’Exhibició de l’EAIE a la Fira Barcelona, que té lloc del 13 al 16 de setembre. FOTO: Daniel Vegel.

Els responsables de la internacionalització de la URV estan explorant aquests dies les tendències actuals de l’educació superior, estableixen i refermen associacions amb institucions d’arreu del món en aquest esdeveniment que ha programat 200 sessions i activitats innovadores, nou tallers, una fira amb 200 estands d’exposició i una sèrie d’activitats per establir relacions professionals.

Responsables d’internacionalització de diferents universitats del món visiten la URV.

En aquest context la Universitat també s’ha donat a conèixer a través d’una visita als campus que van fer 51 responsables d’universitats d’arreu del món el passat dimarts 13 de setembre com a part del circuit a les universitats catalanes que ha organitzat l’EAIE per als participants a la Conferència. La URV també ha tingut presència a l’estand “Study in Catalonia”, que organitza el Consell Interuniversitari de Catalunya.

D’esquerra a dreta, Marina Vives i Núria Golobardes, tècniques del Centre Internacional de la URV; Josep Pallarès, rector; Joan Miquel Canals, comissionat de Xarxes Internacionals; Elisenda Capella, gerenta, i Marina Casals, cap del Centre Internacional.

Marina Casals, cap del Centre Internacional de la URV, i Marina Vives, tècnica d’internacionalització a casa, han estat ponents en diferents sessions. A “Oils, pastels and acrylics: it’s not the colour but the medium that counts in revitalising Internationalisation at Home”, en referència al tema de la Conferència (“The future in full colour”), Casals ha exposat com la Carta de la Terra, un document que impulsa un moviment global cap a un món més just, sostenible i pacífic, lligada als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides pot revitalitzar els enfocaments de la internacionalització a casa mitjançant un aprenentatge transformador. La segona presentació de Marina Casals ha estat “Internationalising the future: achieving mindset change in academia and society”, en què ha ressaltat com la universitat ha de donar eines per fer front als reptes més importants de la societat actual i com els projectes europeus poden ajudar a construir una universitat i societat més oberta i preparada.  Vives ha exposat a la sessió “Campfire: Spanish life skills: What it means to live in Spain” com és viure a Espanya a una audiència interessada en enviar els seus estudiants a Espanya i que volia saber més sobre la vida aquí més enllà dels tòpics.

Sessió amb diferents participants a l’EAIE, conduïda per Marina Vives, tècnica del Centre Internacional de la URV.

Aprofitant l’estada a Barcelona, la URV ha organitzat una trobada dels formadors d’universitats que s’han format en la metodologia SUCTI, a través de la qual han format els seus companys per atendre millor el públic internacional, tenir eines de comunicació intercultural i obrir la pròpia institució al món. Actualment hi ha 140 formadors SUCTI al món

Visita de la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, acompanyada del rector de la URV, Josep Pallarès, a la Conferència de l’EAIE. FOTO: Daniel Vegel.

L’acte d’inauguració va comptar la conferència de la periodista de la BBC d’origen afganès, Yalda Hakim, que a través de la seva fundació que dona suport al progrés professional d’afganesos amb un talent excepcional va organitzar amb èxit l’evacuació de més de 200 afganesos en risc, inclosos els estudiants de la Universitat Americana de l’Afganistan.

La periodista de la BBC Yalda Hakim durant la seva intervenció a l’obertura de la conferència. FOTO: Daniel Vegel.