05/02/2019

La URV reconeix les persones de referència del protocol d’actuació en cas d’assetjament

La formació dels referents i la creació d'una comissió de seguiment són dues de les millores que s'implantaran al protocol

Un moment de la trobada entre les persones de referència entrants i sortints del Protocol d'actuació en cas de possible assetjament.

Albert Bordons, Mª Helena Fraga, Samuel Garcia i Laura Roman han estat els treballadors de la Universitat que han fet la primera acollida a les persones que han sol·licitat la intervenció per activar el protocol d’actuació en cas de possible assetjament, engegat l’any 2016. La seva tasca ha estat la d’orientar les presumptes víctimes i iniciar els mecanismes per activar el protocol.

La Universitat ha volgut agrair-los, aquest dimarts 5 de febrer, la feina que han dut a terme aquests anys, coincidint amb el dia que han cedit el relleu a les persones que seran els referents els propers 5 anys: Bárbara Biglia, Alfonso González i Marina Berasategui, a proposta de la Comissió de Prevenció de Riscos Laborals, i Teresa Màrmol, a proposta de la Junta i del Comitè del PAS.

La rectora, María José Figueras, i la vicerectora de Personal, Ercilia García, han lliurat als primers referents del protocol un diploma i un obsequi i els han expressat la voluntat d’introduir millores a partir de l’experiència d’aquests anys. En aquest sentit, es preveu la creació d’una comissió de seguiment, la possibilitat d’aplicar mesures preventives en la fase inicial i en qualsevol moment del procés, per comptes del final, i la formació de les persones referents.

Albert Bordons recull el diploma com a persona de referència del Protocol d’actuació en cas de possible assetjament.
Helena Fraga recull el diploma com a persona de referència del Protocol d’actuació en cas de possible assetjament.
Samuel Garcia recull el diploma com a persona de referència del Protocol d’actuació en cas de possible assetjament.
Laura Roman recull el diploma com a persona de referència del Protocol d’actuació en cas de possible assetjament.

Durant l’acte de reconeixement, la rectora ha fet esment a “la necessitat de formació en el tema”. Per la seva banda, la vicerectora de Personal ha expressat que “és un error amagar que es poden donar situacions d’assetjament” i d’aquí la necessitat de tenir vigent un protocol d’actuació.