09/10/2018
URVoltage Racing queda setzè de 25 a la competició internacional MotoStudent
El jurat avala la tècnica i la mecànica utilitzada pels estudiants per construir la moto elèctrica, que arriba als 163 km/h de velocitat punta
El jurat avala la tècnica i la mecànica utilitzada pels estudiants per construir la moto elèctrica, que arriba als 163 km/h de velocitat punta
Era la primera vegada que l’equip de la URV, URVoltage Racing, participava a la competició internacional MotoStudent al circuit d’Alcanyís, on els estudiants de l’ETSE i l’ETSEQ van presentar la moto elèctrica que han dissenyat i construït durant els darrers mesos. I si bé l’equip va quedar a la taula mitja de la classificació, el setzè lloc de 25, va superar les fites que s’havia marcat: superar les proves prèvies a la competició, en què s’avaluava el funcionament de la moto, i acabar la cursa amb un temps raonable. Els integrants també es mostren satisfets amb la velocitat punta que va assolir la màquina en el segon entrenament lliure de diumenge: 163 quilòmetres per hora.
“Estic convençut que d’aquí uns anys, l’equip serà al podi”, assegura Víctor Barcelón, cap de l’URVoltage Racing. En aquesta cinquena edició de la competició MotoStudent, els equips de la Universitat de Màlaga, la Universitat Politècnica de Madrid i la Universitat de Bolonya van ser els que van quedar en primera, segona i tercera posició, respectivament. Barcelón destaca que l’equip de la URV va ser dels pocs que van superar totes les proves dels dies previs a la competició, en què el jurat va avaluar la tècnica i la mecànica de la moto a través de proves estàtiques, dinàmiques i administratives. I això els fa ser optimistes de cara al futur perquè “equips que ara són al podi no van superar algunes d’aquestes proves quan van començar a competir ja fa anys”.
“La sensació amb la que hem marxat, fins i tot essent dotzens, és irrepetible perquè nosaltres hem fet néixer el projecte”, valora Barcelón, que és membre de l’equip junt amb els estudiants Joel Macaya, David Álvarez, Judith Heras, Jordi Ramírez, Josep Guasch, Damià Vila, Sara García, Marina Budesca, Jaume Figuerola i Cristian Molina, amb la tutorització dels professors Lluís Guasch i José Luis Ramírez.
Ara la base ja està establerta per als estudiants que prendran el relleu, de manera que podran focalitzar-se en millorar les prestacions de la moto i aconseguir més patrocinadors que els permeti implementar els canvis necessaris. Dels integrants actuals d’URVoltage Racing, tres continuen els seus estudis a la URV i assumiran la direcció de l’equip, i la resta s’encarregaran ara de la captació i selecció de nous integrants i d’ajudar-los en allò que necessitin per a la preparació de la competició del 2020. De fet, explica Barcelón, “dies abans de marxar a Alcanyís ja teníem força nois i noies interessats a continuar el projecte”. El relleu, doncs, està assegurat.
MotoStudent International Competition és una competició automobilística que se celebra cada dos anys al circuit d’Alcanyís, en la qual competeixen equips d’estudiants d’arreu del món. Té per objectiu que els estudiants apliquin el coneixement adquirit durant els anys d’estudis en un projecte real, dissenyant, desenvolupant i fabricant una moto de carreres que se sotmet a l’avaluació del jurat en els dies previs a la competició i es posa a prova amb la pròpia cursa. De les dues categories, MotoStudent Petrol i MotoStudent Electric, URVoltage Racing ha desenvolupat el prototip per a la segona, en què el sistema de propulsió és 100% elèctric.