22/07/2021

URVoltage Racing queda a mitja taula de la classificació final de la competició MotoStudent

Ho ha aconseguit amb una moto elèctrica molt més desenvolupada pels estudiants que en l'anterior edició

El pilot i la moto de l'equip URVoltage Racing durant una de les proves dinàmiques de la competició MotoStudent, al circuit Motorland Aragó.

L’equip URVoltage Racing, integrat per estudiants de la Universitat Rovira i Virgili amb el suport de dos professors tutors, ha tornat de la competició MotoStudent amb un bon gust de boca després de quedar a la meitat de la taula de classificació amb una moto molt més desenvolupada pels mateixos estudiants i amb menys peces de compra. Més concretament han estat els 23ens de 46 equips internacionals (16ens de 25 l’any 2018) en un resultat final que té en compte tant el treball tècnic de construcció i posada a punt del vehicle elèctric com les proves dinàmiques d’avaluació del rendiment de la moto al circuit.

Del 15 al 18 de juliol, l’equip va posar a prova el treball de mesos al Motorland Aragó, Alcanyís. Van passar les verificacions estàtiques i dinàmiques, les proves de frenada (frenar en el menor espai possible amb una velocitat d’almenys 80 quilòmetres per hora), d’acceleració (una contrarellotge) i una gimcana, un circuit en què el pilot i la moto havien de salvar alguns obstacles en el menor temps possible. L’URVoltage Racing va obtenir bones puntuacions especialment en les proves tècniques i en les dinàmiques d’acceleració i frenada, però la progressió de l’equip no va poder-se veure culminada a la cursa final, ja que un problema a l’accelerador electrònic els va apartar de la quarta i última prova.

Membres de l’equip URVoltage Racing ajustant una de les peces de la moto al circuit d’Alcanyís.

No obstant això, l’equip ha tornat satisfet de la feina feta. Aquest segon prototip de moto ha rebut la felicitació dels altres participants per la proposta de basculant de la moto, la part que subjecta la roda posterior, ja que havien aconseguit fer una peça singular pel que fa al material, de titani, i per la geometria. També havien desenvolupat per complet l’equip electrònic que gestiona la bateria, i havien fabricat a mà el carenat o revestiment extern de la moto utilitzant fibra de vidre. La fabricació i obtenció de les peces va ser possible gràcies al patrocini i suport d’empreses del territori i del Servei de Recursos Científics i Tècnics de la URV.

L’equip que va viatjar per participar al MotoStudent junt amb el pilot.

1. Pere |

Enhorabona equip!!