29/05/2023

Professors i investigadors d’universitats internacionals visiten la URV en una experiència acadèmica i cultural enriquidora

Han gaudit d’experiències d’aprenentatge i han conegut la URV, gràcies als programes de mobilitat Erasmus+ KA107 i INU Staff Knowledge Exchange

D’esquerra a dreta: Sandra Plademunt, Margaret van Niekerk, Nabil Boukhnief, Tarek Harb, Waleed Taha, Hala Baydoun i Muhieddine Ramadan al CRAI Campus Sescelades.

Del 4 al 12 de maig, s’han dut a terme a la URV diverses visites en el marc de programes de mobilitat internacionals. El personal acadèmic i de serveis visitant pertanyia a diferents institucions: Lebanese International University (LIU) del Líban), Université Sultan Moulay Slimane (USMS) del Marroc, Stellenbosch University (Sudàfrica) i Ahmadu Bello University (ABU) de Nigèria.

Per facilitar aquesta experiència enriquidora, s’han utilitzat els programes Erasmus+ KA107 i el Staff Knowledge Exchange Program d’INU. El programa Erasmus+ KA107 ha estat l’ajut que han pogut gaudir els visitants del Líban, Nigèria i Marroc, i té l’objectiu de millorar la interrelació entre les institucions d’educació superior europees i els països associats al programa. D’altra banda, el programa Staff Knowledge Exchange d’INU ha permès a la professora visitant de Sudàfrica conèixer la Universitat. Aquest programa té l’objectiu de compartir l’experiència universitàaria local amb membres d’altres institutions sòcies internacionals de la Xarxa INU per tal d’aprendre l’un de l’altre.

El professorat visitant de Nigèria.

Durant aquests dies el personal universitari visitant ha participat en diverses activitats que han tingut lloc a la URV i que ha organitzat el Centre Internacional junt amb les facultats i escoles que han acollit als visitants: la Facultat d’Economia i Empresa i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura. Les activitats han inclòs una reunió inicial al Centre Internacional, visites al CRAI, reunions amb grups de recerca de la Universitat per tal de cobrir els interessos i necessitats de cadascun dels membres i per conèixer projectes europeus com SUCTI i formacions sobre el funcionament de COIL (Collaborative Online International Learning).

A més de les activitats acadèmiques, els visitants han tingut l’oportunitat de conèixer el patrimoni cultural de la regió. S’han dut a terme visites a Tarragona, Reus i Barcelona, permetent als participants gaudir de les riqueses culturals d’aquestes ciutats.

Aquesta mobilitat ha estat una oportunitat per aprofundir els vincles entre la URV i les institucions visitants i explorar possibles vies de col·laboració, contribuint a l’enriquiment mutu i a la promoció de la internacionalització.