06/02/2024

La URV acull la fase local de la XIV Olimpíada de Biologia de Catalunya

Els guanyadors són Joel Martín Gavilan, de l'Institut Gaudí de Reus, Roser Vallvé Cid, del Col·legi Sagrat Cor Vedruna de Tarragona, i Irene Fernández Herrero, de Lestonnac l’Ensenyança de Tarragona

39 alumnes de deu centres de secundària van participar en la prova teòrica de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya (OBC) 2024 a la seu de Tarragona, organitzada a les Facultats de Química, Enologia i Medicina i Ciències de la Salut de la URV. Va ser el dissabte 3 de febrer a l’aulari de les facultats de Química i Enologia. Els tres guanyadors en aquesta seu van ser Joel Martín Gavilan, de l’Institut Gaudí de Reus, Roser Vallvé Cid, del Col·legi Sagrat Cor Vedruna de Tarragona, i Irene Fernández Herrero, de Lestonnac l’Ensenyança de Tarragona.

L’Olimpíada de Biologia té l’objectiu d’estimular i implicar els estudiants de segon curs de batxillerat en la temàtica de la Biologia. L’olimpíada consisteix en una prova teòrica que es va fer de forma simultània a cinc universitats de Catalunya el passat 3 de febrer i una prova pràctica que se celebrarà el proper 7 de febrer a la Universitat Autònoma de Barcelona, en la que podran participar els vint millors classificats de Catalunya de la prova teòrica. Els resultats dels guanyadors i finalistes, així com el lliurament de premis d’aquesta edició, es notificaran en un acte el 23 de febrer a les 18 hores a la seu de l’lnstitut d’Estudis Catalans a Barcelona.