07/06/2019

Alumnes de 20 escoles i instituts de Tarragona mostren els seus dissenys tecnològics

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV acull la jornada #DMRBTKTGN centrada en dispositius mòbils, programació i robòtica educatives, Internet de les Coses i STEAM

Un projecte que dissenya i crea peces amb impressores 3D per facilitar la vida als usuaris de l’Associació de Paràlisi Cerebral a Muntanyeta; unes maquetes del cos humà fetes amb material reciclat i les plaques makey makey; un disseny, muntatge i programació d’un robot de rescat basat en la placa Arduino, comandat a distància per bluetooth, mitjançant una aplicació  programada al mòbil, i un altre per dissenyar en 3D quins elements agradaria als alumnes que tingués el pati de la seva escola  en el futur. Són només alguns dels projectes que s’han pogut veure durant el matí d’aquest divendres a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV, que ha acollit l’activitat #DMRBTKTGN que organitzen des dels serveis territorials d’Educació de Tarragona i que enguany ha arribat a la quarta edició.

Centenars d’alumnes d’una vintena d’escoles i instituts del Camp de Tarragona han presentat, exposat, explicat i mostrat la feina feta al voltant de l’ús dels dispositius mòbils, la programació i robòtica educatives, Internet de les Coses (IoT) i STEAM. L’objectiu principal és mostrar els projectes desenvolupats a les aules sota les accions TARRACObot, i els alumnes han pogut explicar com s’ha desenvolupat el procés de creació de diversos projectes i han pogut compartir les seves habilitats mitjançant tallers temàtics oberts a tot el públic. Els protagonistes principals doncs, són els alumnes, que són encarregats de dur a terme totes les accions de divulgació i formació, acompanyats del seu professorat.

Un moment de la inauguració de la jornada, amb el director dels serveis territorials d’Educació, Jean Marc Segarra i el degà V de la Facultat d’Educació i Psicologia, Luis Marquès.

La Jornada #DMRBTKTGN ha incorporat el segon Concurs TarracoBOT de robòtica i programació en el marc de la xarxa educativa EduCATbot i, a la tarda, la World Robot Olympiad, gestionada per Petits Enginyers i l’Escola Tècnica Superior d’enginyeria (ETSE) de la URV.