26/02/2016

El representant Permanent de la Generalitat davant la UE visita la URV

Amadeu Altafaj es va reunir amb representants universitaris i va fer una conferència sobre les oportunitats de formació i de finançament de projectes de recerca de la Unió Europea

Sr. Amadeu Altafaj
Amadeu Altafaj, durante la conferencia.

Amadeu Altafaj, Representant Permanent de la Generalitat de Catalunya davant la Unió Europea, va visitar la URV el dia 19 de febrer, convidat per la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colon, arran de la visita feta per la URV a la Representació a Brussel·les al mes de gener d’enguany.  Altafaj va reunir-se amb el cap d’àrea d’Investigació, Transferència i Innovació de la URV Ignasi Salvadó, la cap del Centre Internacional Marina Casals, el rector de la URV Josep Anton Ferré i la vicerectora d’Internacionalització, i es va treballar en la millora de la presència de la URV  en l’àmbit de projectes d’educació superior i de recerca a la Unió Europea.

D'esquerra a dreta Ignasi Salvadó, Josep Anton Ferré, Amadeu Altafaj, Mar Gutiérrez-Colón i Marina Casals.
D’esquerra a dreta Ignasi Salvadó, Josep Anton Ferré, Amadeu Altafaj, Mar Gutiérrez-Colón i Marina Casals.

A banda d’aquesta reunió de treball informal, el Representant Permanent va oferir una conferència a la comunitat universitària: “Catalunya, un present i futur europeus” a l’aula Magna del campus Catalunya. Hi va presentar la delegació del Govern davant la UE i les oficines que es troben a les seves instal·lacions, les funcions i l’abast de les seves àrees d’actuació dins l’entramat de la política europea; així com també va fer una introducció als actors de la Unió Europea i l’ecosistema que representen les institucions europees, format per comissions, delegacions, agències, tribunals i associacions a l’exterior.

Es va fer especial esment a les oportunitats laborals i de beques a la Unió Europea que ofereix tant la Generalitat de Catalunya com la pròpia Comissió, com ara: Beques Canigó per realitzar pràctiques en organitzacions internacionals, Beques per a estades en comunitats catalanes de l’exterior, Beques per a estades a les delegacions del Govern a l’exterior i Beques per a estades a la Delegació del Govern davant la Unió Europea. Els assistents van tenir ocasió de fer preguntes després de la presentació.