27/02/2019

Francisco Huera, editor associat de la revista científica més prestigiosa del camp de la interacció fluid-estructura

És l’únic i el primer investigador vinculat a una universitat de l’estat Espanyol que forma part del consell editorial de la revista Journal of Fluids and Structures

Des d’aquest inici d’any i fins a finals del 2021 l’investigador de la URV Francisco Huera serà un dels editors associats de la revista Journal of Fluids and Structures, la revista més important del món acadèmic en interacció fluid-estructura. Es tracta d’un reconeixement a la seva recerca en aquesta àrea. Durant aquest temps s’encarregarà de buscar els revisors d’articles científics i d’assessorar a l’editor en cap sobre la conveniència , o no, de la seva publicació en aquesta revista del primer quartil. Huera és l’únic de la vintena d’editors associats en aquesta revista que està vinculat a una universitat de l’estat Espanyol. També és l’únic que ho ha estat des de l’inici de la creació d’aquesta , al Gener de l’any 1987. Ara la revista pertany al grup Elsevier.

També des de principis de 2018 és editor associat de la revista Journal of Offshore Mechanics and Arctic Engineering de ASME (American Society of Mechanical Engineers).

Francisco Huera-Huarte és líder i principal investigador del grup de recerca LIFE (Laboratory for Fluid-Structure Interaction) de la Universitat Rovira i Virgili. Huera-Huarte és enginyer industrial i el 2006 es va doctorar al Departament d’Enginyeria Aeronàutica d’Imperial College de Londres. El 2008 va rebre una de les Marie Curie IOF Individual Fellowships de la Comissió Europea, amb la qual va poder fer una estada de gairebé dos anys al Graduate Aerospace Laboratory del California Institute of Technology (Caltech, EUA). Les seves publicacions acumulen unes 1.250 cites en els últims anys i ha fet ponències en uns 55 congressos internacionals, dues d’elles com a conferenciant plenari convidat. L’any 2014 va rebre el premi Jove Investigador de la Real Academia de Ingeniería per la seva trajectòria científica.