26/04/2024

Ja es coneixen les imatges guanyadores del concurs de fotografia científica a les xarxes socials

Les imatges de Berta González, Mohammad Yousefe i Jokin Ezenarro han estat les seleccionades en les tres categories d'un concurs al que s'han presentat prop de mig centenar de propostes

La fotografia guanyadora de la categoria #general, obra de Berta González

El VII Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, que té per objectiu mostrar la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat, té una guanyadora i dos guanyadors: Berta González i Llorens, Mohammad Yousefe i Jokin Ezenarro. Les persones participants havien de publicar a Twitter o Instagram imatges amb l’etiqueta #FotoRecercaURV2024 que fessin referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats d’investigació i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques. En aquesta edició s’havien establert tres categories: fotografia general, micro i protagonistes. Les persones guanyadores s’emporten un premi de 200 euros per categoria.

L’estudiant de Bioquímica i Biologia Molecular Berta González i Llorens és l’autora de la millor fotografia –segons el jurat- de la modalitat #general, aquelles que mostren objectes que tenen una dimensió real major a 1 mm. En aquesta modalitat s’han presentat vint imatges. La fotografia mostra tubs de diferents colors que s’utilitzen als laboratoris i unes mans que els agafen formant un cor. Cada tub serà reutilitzat per realitzar nous assajos i “evitar que el mar de plàstics, algun dia, sigui l’únic mar que coneguem”, explica l’autora de la fotografia.

La imatge realitzada per Mohammad Youssefe, investigador del Departament d’Enginyeria Química, ha guanyat el premi de la modalitat #micro, que s’atorga a fotografies d’objectes que tenen una dimensió real menor o igual a un mil·límetre o quan la imatge hagi estat obtinguda mitjançant un instrument de micrografia (òptica o electrònica) o tècniques de difracció. En aquesta categoria s’han presentat dotze imatges. A la proposta guanyadora es veu la imatge d’una càpsula de polisulfona daurada.

La fotografia guanyadora de la categoria #micro
Fotografia guanyadora de la categoria #micro, de Mohammad Yousefe.

El premi a la categoria #protagonistes ha estat per a l’investigador del Departament de Química Analítica i Química Orgànica de la URV, Jokin Ezenarro. La fotografia el mostra a ell mateix al laboratori subjectant una capsa congelada de la que es desprèn aigua condensada en forma de vapor. L’autor explica: “com va dir Einstein, ‘no tinc cap talent especial. Només soc apassionadament curiós’. Tots els #protagonistes de la recerca tenim una cosa en comú: que no hem perdut la curiositat pròpia d’un nen.” En aquesta categoria s’hi han presentat setze fotografies.

La imatge guanyadora de l'apartat #protagonistes
La imatge guanyadora de l’apartat #protagonistes, de Jokin Ezenarro

El jurat que ha valorat les imatges presentades al concurs estava integrat per representants de la Unitat de Comunicació i Divulgació de la Ciència de la URV -ComCiència-, del vicerectorat de Planificació Científica i Projectes Interdisciplinaris, de la persona responsable de les Xarxes Socials de la URV i un fotògraf professional. Les imatges guanyadores i una selecció de les que s’han presentat al concurs, s’exposaran en els propers mesos a diversos espais públics de la ciutat.