07/03/2017

La URV destaca en voleibol, en rugbi 7 i en natació als Campionats de Catalunya Universitaris 2017

Al març l'equip de voleibol masculí jugarà la final contra l'equip de la UB i el de rugbi 7 s'ha classificat per les semifinals contra la UdG. L'equip de natació ja s'ha proclamat el segon classificat de Catalunya. Enguany, els estudiants esportistes de la URV han participat en altres set seleccions d'equip

L'equip de voleibol masculí 2017.

Les seleccions URV han competit durant el mes de febrer i principis de març en  la 2a i 3a jornada dels Campionats de Catalunya Universitaris17 (CCU17) d’esports d’equip. La segona jornada era la continuació de la primera, de novembre passat, on es van jugar els restants partits de la fase de grups. La tercera jornada va esdevenir els quarts de final i semifinals de tots els esports a excepció del rugbi 7, que va incloure els quarts de final a la 2a jornada de competició.

Els resultats de la 2a jornada van ser força esperançadors, perquè van donar  continuïtat als bons resultats de la 1a jornada. En resum, tots els equips URV es van classificar a la 3a jornada, excepte el bàsquet masculí i el futbol sala femení.

Voleibol, rugbi 7 i natació

La Universitat de Barcelona serà rival en la final del dijous 16 de març al Centre Esportiu Municipal La Mar Bella (Barcelona) de l’equip de voleibol masculí de la URV. El dia 2 de febrer es va disputar la 2a jornada d’aquesta especialitat, i l’equip URV, que ja havia sortit imbatut de la 1a Jornada, en va sortir també d’aquesta 2a. Els resultats van ser: URV-UB (2-1), UVic-URV (0-2) , UdG-URV (0-2) i l’equip URV passava a la 3a Jornada, de quarts i semis de final, com a primer de grup. El dia 23 de febrer es van jugar els quarts de final amb la UPF amb victòria 2-0. I en la semifinal amb UdL els estudiants de la URV tampoc van cedir cap set i van guanyar 3-0.

Els membres de l’equip de rugbi 7.

Les semifinals de rugbi 7 seran URV-UdG i UPF-UVic i la final a continuació, el mateix dia 14 de març al camp municipal de la Foixarda, a Barcelona. El sistema de competició, diferent de la resta d’esports, suposa que la semifinal i la final es juguen el mateix dia. Els resultats d’aquest equip a la 2a jornada del 2 febrer van ser tres victòries com en la 1a Jornada, amb els resultats: URV-UB (17-12), URV-UIC (14-12), i el partit de quarts de final URV – UdL (34-0).

L’equip de natació de la URV, amb 25 estudiants, el dia 25 de febrer va aconseguir classificar-se com a 2n en el Campionat de Catalunya Universitari de Natació per equips, al Complex Aquàtic i Esportiu Can Mercader. Un resultat molt satisfactori, tenint en compte les grans universitats participants i sent només superats per la UPF. La UAB va ser la 3a classificada. Tot un èxit que es manté en els darrers anys, gràcies a la feina dels tècnics de l’equip.

L’equip de natació de la URV, segon classificat a Catalunya.
Set seleccions esportives més

La resta d’equips URV que van arribar a la 3a jornada, de quarts i semis, van ser: el futbol 11 masculí, el bàsquet femení, el futbol sala masculí, el futbol 7 femení i el voleibol femení.

L’equip de futbol 11 masculí, el 16 de febrer en la 2a Jornada va perdre 0-1 amb la UAB i va guanyar per 0-6 a la UB. Van passar com a 3rs de grup i en els quarts de final el dia 2 març van guanyar a la UdL per 2-1 i es classificaven com a tercer equip URV que disputava una semifinal. Però la derrota en semis amb la UVic (2-1) va impedir l’accés a la final.

El bàsquet femení, el dia 8 de febrer en la 2a Jornada va jugar amb la UAB guanyant 33-23 i perdent 32-30 amb la URL. Van passar a quarts de final el dia 1 març com a 3rs de grup i van perdre amb UdL per la mínima, 35-34.

El futbol sala masculí, el 31 de gener en la 2a Jornada va jugar amb UVic, guanyant 2-1 i perdent amb UB per 1-3. Van classificar-se als quarts de final (21 febrer) com a 3rs de grup i van perdre amb URL per 2-3.

El futbol 7 femení , el dia 8 de febrer en la 2a Jornada va empatar amb UAB (2-2), i va perdre primer amb UdG (0-3) i després amb UdL (2-1) . Van passar a quarts de final el dia 1 de març com a 4a de grup i van perdre 3-1 amb la UPF.

El voleibol femení, el dia 8 de febrer en la 2a Jornada va guanyar (2-0) a la UIC i va perdre per (0-2) amb la UB. Es classificaven a quarts de final el dia 1 de març com a 3rs de grup . Es va perdre per 1-2 amb la UPC i les noies de voleibol acomiadaven el campionat.

Els dos equips amb resultats insuficients per classificar-se a la 3a jornada van ser el basquetbol masculí i el futbol sala femení. Sense conèixer la victòria en la 2a Jornada, ja no van tenir accés als quarts de final.

Les finals dels CCU17, per la XarxaTV

Aquest any, les finals dels CCU17 tindran el suport televisiu de La Xarxa-Comunicació local. A més han editat uns programes especials d’esport universitari, amb cada universitat. La URV sortirà representada per l’equip de voleibol masculí.  El de rugbi 7 també ha tingut la crida del programa de radio “Passió Ovalada” de Tarragona Ràdio.

Les finals URV que podreu seguir pel canal 159 de Movistar+  i La Xarxa són el rugbi 7 el 14 de març a partir de les 13 h i el voleibol masculí el dia 16 de març a les 13 h. Teniu més informació aquí