07/10/2015

La URV dóna la benvinguda als estudiants internacionals que comencen el curs

Uns 200 estudiants han participat en els actes de rebuda institucional, que vol ajudar-los a situar-se en l'entorn que tindran els propers mesos. El Centre Internacional i el Servei Lingüístic els han proporcionat informació i han pogut participar en tallers pràctics

Els joves assistents fan mobilitat a la URV, participen en programes Study Abroad, o cursen màsters i doctorats. Mar Gutiérrez-Colón, vicerectora d’Internacionalització els ha donat la benvinguda, i després han intervingut John Bates, coordinador del Servei Lingüístic, i Marina Casals, directora del Centre Internacional de la URV.

estudestrangers1516

En l’acte celebrat el dia 5, han pogut participar en quatre tallers pràctics, que els han introduït: en la cultura catalana, a càrrec de Jordi Pujol i Nadal, en la cultura del vi, amb Toni Sánchez; en les danses tradicionals de Tarragona, a càrrec de l’Esbart Dansaire, i sobre tots els recursos lingüístics al seu abast, amb Montse Martínez.

estudestrangers151

Per a la seva estada, el Centre Internacional actua de “finestreta única” per gestionar tot allò que necessiten. El Servei Lingüístic, juntament amb l’espai de llengües del CRAI, els ofereix la possibilitat d’aprendre el català i el castellà a més d’altres idiomes, i fer pràctiques lingüístiques amb els estudiants de la URV. Tenen a la seva disposició tots els serveis que ofereix la Universitat, i també poden tenir un estudiant mentor que els ajudi en el dia a dia en un país diferent al seu.