14/01/2020

SEO Alive és la nova start-up de la URV especialista en posicionament web

Dos Alumni d'Administració i Direcció d'Empreses han creat l'empresa que ja ha facturat 100.000 euros en mig any i estan desenvolupant un programari propi per fer auditories de SEO

Marta Adell i David Kaufmann, cofundadors de SEO Alive.

Millorar la facturació d’una empresa passa per situar la seva pàgina web en les primeres posicions dels buscadors, incrementar el tràfic d’usuaris i convertir-los en clients. Fer-ho bé, sense pagar per publicitar-se, i de manera sostinguda en el temps requereix un nivell d’especialització i actualització que les consultores de màrqueting no sempre poden oferir. David Kaufmann i Marta Adell, alumni de la URV, van detectar aquesta mancança i van decidir crear l’empresa SEO Alive, que és la nova start-up de la Universitat.

Després de treballar com a consultor en SEO, Kaufmann, va decidir fer el pas i emprendre el seu propi projecte junt amb Adell, que s’ocupa de l’àrea financera. En només mig any de vida (l’empresa es va constituir al juliol de 2019) tenen una cartera d’una vintena de clients i una facturació de 100.000 euros, amb la previsió d’arribar als 350.000 a finals de 2020. No volen ser una agència local, sinó internacional, per això els propers passos s’encaminen a la internacionalització, amb l’arribada de nous clients de Portugal, Itàlia, França, els Estats Units i els països d’Amèrica Llatina i la contractació de col·laboradors en algunes d’aquestes zones.

Un altre dels objectius és el desenvolupament del seu propi software per automatitzar les auditories de SEO, que els permetria reduir el temps dedicat a analitzar més d’un centenar d’elements del lloc web quan arriba un nou client, la qual cosa equival a un mes de feina.

Kaufmann explica que si bé amb el SEM (campanyes de pagament per posicionar-se als buscadors) “pots assolir objectius a curt termini si tens diners, el SEO (que se centra en els resultats de cerca que no són pagats) és necessari a llarg termini perquè és més rentable” per a una empresa. És per això que l’equip contractat l’integren, ara per ara, especialistes en aquest camp, i ofereixen els serveis tant a mitjanes i grans empreses com a agències de màrqueting.

David Kaufmann, cofundador de SEO Alive, start-up de la URV.

No és el primer projecte d’emprenedoria d’aquest Alumni de la URV: mentre estudiava el grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) va impulsar la primera empresa de joc d’escacs online a l’Estat, amb més de 100.000 usuaris, que, amb el temps, va vendre a l’alemanya Chess24. Més tard, va treballar com a responsable SEO per l’empresa d’escacs online més gran del món, que ara és un dels clients de SEO Alive.

La Unitat de valorització de la Fundació URV ha donat suport a SEO Alive S.L. per l’obtenció de la categoria start-up reconeguda per la URV, un reconeixement a totes les empreses innovadores i amb valor afegit liderades per estudiants i Alumni URV.