18/02/2015

Un centenar de persones han celebrat l’Any Nou Xinès a la URV

Un centenar de persones han celebrat l'Any Nou Xinès al campus Catalunya de la URV el dimarts, 17 de febrer al matí. Enguany és la 5a edició d’aquesta festa, que a la Universitat es duu a terme des de 2011. L'ha coorganitzat l'Associació d'Alumnes Xinesos de la URV

L’Any Nou Xinès es celebra enguany el 19 de febrer de 2015. En aquesta ocasió es tracta de l’any de la Cabra que, segons la tradició xinesa, serà un any molt més tranquil i serè, però amb gran creativitat i innovació. Els estudiants xinesos de la URV ho han celebrat amb tallers sobre nusos xinesos, paper retallat, cal·ligrafia i jocs de taula; amb actuacions de música, ball i cant; i, finalment, amb una degustació de menjar típic xinès. Les activitats s’han fet a l’Aula Magna i el seu entorn.

La URV va ser pionera en celebrar una festa d’aquestes característiques per als seus estudiants xinesos. “Són lluny de casa i de les seves famílies, i durant aquests dies se n’enyoren”, explica Esther Forgas, catedràtica del Departament de Filologies Romàniques i directora del Centre d’EstudisHispànics (CEH). “Per a ells, aquesta festa té la mateixa importància que per nosaltres el Nadal, quan les famílies es reuneixen al voltant de la taula”. L’objectiu de l’activitat és que els estudiants xinesos puguin celebrar l’Any Nou amb la seva família universitària i, alhora, donar a conèixer la cultura xinesa a la resta de membres de la URV.

Aquesta festa està organitzada pel CEH i per l’Associació d’Alumnes Xinesos de la URV, una entitat de creació recent que agrupa els estudiants d’aquest país asiàtic i treballa per enfortir les relacions amb la comunitat local, a través d’activitats com aquesta. A la URV hi ha uns 120 estudiants xinesos que es formen en Estudis Hispànics de grau i postgrau. La Universitat ha mantingut aquest número des de la posada en marxa d’aquest programa formatiu, i treballa perquè els alumnes puguin desenvolupar les diferents etapes del seu procés formatiu a Tarragona.

Actualment la URV rep estudiants xinesos de la University of International Studies of Zhejiang, la Shenzen Politecnic University, la Hebei Foreign Studies University i les universitats de Dalian, Nanjing, Beijing, Binhai, Tianjin i Changzhou.