21/03/2024

Els premis Work Experience celebren deu anys reconeixent la preparació dels estudiants de l’ETSEQ

Deu empreses financen la matrícula al màster dels alumnes guanyadors, que fan les pràctiques i el treball de fi de màster en l’entorn de treball

Estudiants de l'ETSEQ premiats en el programa Work Experience, en el desè aniversari dels premis.

El programa Work Experience de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la URV (ETSEQ) celebra el desè aniversari des de la posada en funcionament. Al llarg d’aquest temps s’ha consolidat com un model de col·laboració entre la Universitat i les empreses de l’entorn que permet als estudiants accedir a una experiència formativa única per aplicar els coneixements que han adquirit a l’aula i reforçar les competències. Alhora, el programa permet a les empreses atraure i seleccionar talent, i a l’ETSEQ, enriquir la metodologia docent i formar millors estudiants.

A través dels premis Work Experience, les empreses financen la matrícula del primer curs del Màster en Enginyeria Química i el Màster en Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica dels estudiants premiats, els acullen en les pràctiques a l’empresa i els ofereixen una situació real per desenvolupar el treball de fi de màster.

Les empreses BASF, Technip Energies, Dow, Clariant, SCA (ara Essity) i BASF SONATRACH PROPANCHEM  van ser les primeres a col·laborar amb els premis, a les quals s’hi han sumat Clariant, Covestro, LyondellBasell, Messer Iberica i BCG, i en la propera edició s’hi incorporaran Repsol, Fluor i Deasyl.

Aquest dimecres 20 de març els estudiants premiats de l’edició Work Experience ETSEQ 2023 han rebut el diploma que ho acredita de mans dels responsables de les empreses:

• Chaymae El Humdi Jebai, Premi Work Experience BASF
  • Robert Cherta Roig, Premi Work Experience BASF SONATRACH PropanChem
  • Marc Ber Fontgibell, Premi Work Experience Clariant
  • Sloane Putnam, Premi Work Experience Covestro
  • Francesc Pallach Alins i Fady Sultan, premis Work Experience DOW
  • Pau Marquès Bové, Premi Work Experience Essity
  • Maria Navas Martínez, Premi Work Experience LyondellBasell
  • Vitor Follmann Santos, Premi Work Experience Messer Iberica
  • Daniel Iniesta Acera, Premi Work Experience Technip Energies

Tots ells agafaran el relleu dels més de 70 guanyadors de les edicions anteriors. Cinc dels premiats d’altres anys van intervenir durant l’esdeveniment d’ahir per explicar la seva pròpia experiència i com el premi va impulsar la seva carrera professional.

L’acte de lliurament també va comptar amb la intervenció de Fèlix Llovell, professor del Departament d’Enginyeria Química i director de la Càtedra URV-Fundació Repsol, que va tractar sobre la descarbonització de la indústria química. A continuació el mateix professor va moderar una taula rodona sobre aquest tema amb la participació de Pere Gabarra, director general de BASF SONATRACH PropanChem S.A.; José Antonio Borque, responsable d’enginyeria de processos de Technip Energies; Ruben Folgado, director general de Messer Iberica, i Julia Echevarria, directora de producció de les plantes del poligon Dow nord.

En el transcurs de l’acte, Ioanis Katakis, director de l’ETSEQ va agrair la participació de totes les empreses col·laboradores del programa, del qual va destacar que “exemplifica una col·laboració entre la Universitat i les empreses que genera valor per als estudiants, les mateixes empreses i la URV”. Va afegir que “La preparació, capacitat i habilitats dels guanyadors demostren el poder d’atracció que té el territori com un nexe de desenvolupament de coneixement, tecnologia i valor quan el teixit productiu i la Universitat s’alien”.

El rector de la URV, Josep Pallarès, va afirmar que “el programa Work Experience és un model de transició dels estudis al món professional perquè l’aprenentatge en l’entorn de treball proporciona als estudiants una experiència aplicable a qualsevol àmbit”. Així mateix, va felicitar-los per la seva excel·lència.

Galeria d’imatges del lliurament de premis Work Experience