31/05/2019

150 alumnes de primària construeixen un hotel d’insectes a la 3a Fira de Ciències

La fira que organitzen els estudiants d'Educació Primària desenvolupa la competència científica dels infants a través de tallers

Nens i nenes de les escoles Pràctiques de Tarragona i Prat de la Riba de Reus en un dels tallers de la 3a Fira de les Ciències.

La 3a Fira de Ciències és el projecte final de l’assignatura Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals de 130 estudiants del grau d’Educació Primària i el doble grau d’Educació Infantil i Primària. Organitzen un matí d’activitats a l’entorn del Jardí de les Papallones, al campus Sescelades, perquè 150 alumnes de 1r i 2n de primària coneguin i entenguin conceptes sobre la flora i la fauna a través de l’experimentació.

En l’edició que s’ha fet aquest matí de divendres, s’ha instal·lat un hotel d’insectes de forma permanent al jardí i tots els nens i nenes n’han construït un per endur-se’l a casa. Les escoles participants en aquesta edició han estat l’Escola Pràctiques de Tarragona i l’Escola Prat de la Riba de Reus.

Instal·lació de l’hotel d’insectes al Jardí de les Papallones, al campus Sescelades.

Idear les activitats i organitzar l’esdeveniment permet als estudiants i futurs mestres posar en pràctica els coneixements per desenvolupar activitats científiques que tinguin un objectiu d’aprenentatge i determinar una forma d’avaluar-les per comprovar que s’ha assolit l’objectiu.