23/05/2022

18.497 persones estan cridades a escollir el rector o rectora de la Universitat dels propers quatre anys

La comunitat universitària pot votar a través de la plataforma de vot electrònic fins a les 10 del matí del dia 25

Estudiants accedint a la plataforma de vot electrònic e-Vot.

Les urnes electròniques s’han obert aquest dilluns 23 de maig a les 10 h perquè els 18.497 membres de la comunitat universitària puguin votar per escollir el proper rector o rectora de la URV fins al dimecres 25 de maig a les 10 h. La plataforma e-Vot és accessible des del web de les eleccions.

Per primera vegada són tres els catedràtics i catedràtiques que opten a ser la màxima autoritat acadèmica els propers quatre anys: María José Figueras, catedràtica de Microbiologia que es presenta per a la reelecció; Mercè Gisbert, catedràtica en Tecnologia Educativa, i Josep Pallarès, catedràtic de Tecnologia Electrònica, que es presenten per primera vegada però ja havien estat membres del consell de direcció en mandats anteriors.

María José Figueras, Mercè Gisbert i Josep Pallarès.
Els resultats electorals, en directe

Un cop tancades les urnes a partir de les 10 h del dimecres 25, la mesa electoral farà el recompte de vots i la Junta Electoral, el càlcul de la ponderació dels vots. En acabar, la seva presidenta, la professora del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques, Michelle Murphy, anunciarà el resultat en una compareixença al Paranimf. Allí mateix, els tres candidats valoraran els resultats, en un acte que serà retransmès en directe al web livestream.com/urv/eleccions.

Dos escenaris possibles

La concurrència de tres candidats a les eleccions obre dos escenaris possibles aquest dia: si un dels tres candidats obté més del 50% dels vots, un cop aplicada la ponderació per col·lectius, aquest serà el guanyador o guanyadora de les eleccions; si cap dels tres candidats assoleix la meitat dels vots ponderats, serà necessària una segona votació. Aleshores, la comunitat universitària escollirà una de les dues candidatures que hagin rebut més suports en aquesta primera volta, en unes eleccions que se celebrarien de l’1 al 3 de juny.

Accés a l’urna electrònica
La plataforma de vot electrònic, e-Vot, és una solució de l’empresa Scytl per al Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya.

La votació és electrònica, també per primera vegada en les eleccions a rector o rectora, en unes urnes obertes ininterrompudament entre les 10 h del 23 de maig i les 10 h del 25 de maig. Són accessibles des de la pàgina de votació del web de les eleccions amb les credencials que s’utilitzen per entrar als serveis digitals de la Universitat i des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil. Al CRAI dels campus també s’han habilitat punts de votació electrònica.

El dimarts 24 de maig la Junta Electoral farà pública la dada de participació d’aquest dia a les 10 h al web de les eleccions.

Novetats en la ponderació del vot i les circumscripcions electorals

El pes del vot dels diferents col·lectius també ha canviat respecte de les eleccions de 2018, tal com recull l’Estatut de la URV aprovat pel Claustre el passat 5 de novembre, així com s’han agrupat circumscripcions:

Col·lectiu  Cens Pes del vot Circumscripcions
Professorat doctor amb vinculació permanent 480 51% Campus Bellisens  i campus Vila-seca

Campus Sescelades

Altre personal docent i investigador 1.972 12% Campus Bellisens i campus Vila-seca

Estudiantat 15.349 20% Campus Bellissens i campus Vila-seca

Campus Sescelades

PAS 696 17% Rectorat, serveis centrals, campus Terres de l’Ebre i seu Baix Penedès

Campus Bellissens i campus Vila-seca