18/05/2022

Els candidats a rector o rectora se sotmeten a les preguntes del col·lectiu d’estudiants

María José Figueras, Mercè Gisbert i Josep Pallarès expliquen les seves propostes en un acte organitzat pel Consell d'Estudiants

Un moment del debat organitzat pel Consell d'Estudiants amb els tres candidats a rector o rectora: Mercè Gisbert, María José Figueras i Josep Pallarès.

Els tres candidats a rector o rectora, María José Figueras, Mercè Gisbert i Josep Pallarès, van respondre una bateria d’una desena de preguntes plantejades pels estudiants en un acte organitzat i conduït per membres del Consell d’Estudiants, ahir a l’Aula Magna del campus Catalunya. En torns d’un minut i sense poder-se interpel·lar o replicar-se entre ells, van intentar desgranar les propostes que plantegen per al col·lectiu d’estudiants.

Alguns dels assistents al debat electoral del Consell d’Estudiants, que es va fer a l’Aula Magna del campus Catalunya i es va poder seguir per streaming.

El foment de l’associacionisme del col·lectiu i de la participació en la presa de decisions, l’atenció psicològica dels estudiants, les polítiques d’igualtat, les accions per a l’ocupabilitat, la mobilitat i la internacionalització del currículum, la preservació dels drets lingüístics, les polítiques de transport i mobilitat o la possibilitat de desenvolupar una carrera acadèmica van ser alguns dels temes que els moderadors, Blanca Moreno i Albert Moragas, van traslladar als candidats.

Els candidats disposaven d’un minut per respondre les preguntes formulades pels moderadors.

Els estudiants són un dels col·lectius amb dret a vot a les eleccions a rector o rectora, que tindran lloc entre dilluns 23 i dimecres 25 de maig. El pes ponderat de l’estudiantat en les eleccions és del 20%.

El desenvolupament complet de l’acte es pot veure a continuació.