31/03/2017

2.000 alumnes comparteixen recerca i coneixement en l’onzè Fòrum TRiCS

La Universitat ha participat en aquesta edició amb 11 tallers científics i amb els premis URV d’humanitats i ciències socials i de ciència i tecnologia

Taller "ADN, la molècula de la vida".

El Complex Educatiu de Tarragona ha acollit un any més el Fòrum TRiCS de Treballs de Recerca i Crèdits de Síntesi organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics de Tarragona, impulsat per l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), i que des de l’any passat compta amb la col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili.

Aquesta 11a edició, igual que l’any passat, s’ha desenvolupat en dues jornades. La primera, que va tenir lloc dijous, 30 de març, es va dedicar a les branques d’humanitats, ciències socials i arts, va comptar amb la participació de 981 i 86 treballs presentats. Durant la jornada s’hi van impartir els tallers “Simulació d’un judici”, “Intervenció en situacions de vulnerabilitat social”, “El mapa dels ibers”, “Les enquestes i el màrqueting” i “Els diners”.

Inauguració del Fòrum TRICS amb la vicerectora Mar Gutiérrez com a representants de la URV.

D’humanitats, ciències socials i arts es van presentar deu treballs de recerca que optaven als premis URV. El primer premi dotat amb un ajut de matrícula de 1.500 euros i un de 200 euros al centre de secundària va ser pel treball “El llatí a les novel·les de Harry Potter”, de l’estudiant Bertha Troté, de l’Institut Torredembarra, amb la tutora Marisol Francesch. El segon premi, dotat amb un ajut de matrícula de 800 euros, va ser pel treball “ Les represàlies de la postguerra”, de l’estudiant Anna Maria Vidiella de l’Institut Tarragona, amb el tutor Joan Carles Buigues. I el tercer premi, amb un ajut de matrícula de 500 euros, va ser pel treball “Ritmes i dissonàncies als carrers”, de l’estudiant Mireia Gutiérrez Valero de l’Institut Jaume I, amb el tutor Àlex Arias.

Taller d’arquitectura.

La segona jornada del Fòrum TRICS va acollir, l’endemà divendres, els treballs relacionats amb l’àmbit de les ciències i la tecnologia. En aquesta branca científica van ser  928 alumnes els que van omplir les aules de l’antiga Universitat Laboral, amb de 126 treballs presentats. S’hi van impartir els tallers “El reactiu limitant a la vida quotidiana”, “ADN, la molècula de la vida”, “Estimulació dels sentits”, “Producció de formatge / Piles de combustible / Equilibri de les màquines”, “Domòtica i internet de les coses” , “Elaborem una peça tridimensional”.

Imatge del lliurament dels diplomes als estudiants de segon de batxillerat que van participar en la segona jornada del Fòrum.

D’aquestes branques es van presentar 42 treballs de recerca dels que en van sortir tres guanyadors.  El primer premi, dotat amb un ajut de matrícula de 1.500 euros  i un de 200 euros al centre de secundària, va ser per Raquel Martí, pel treball “Maqueta d’una casa domòtica” de l’Institut Cambrils, tutoritzat per Josep Costa. El segon premi, amb 800 euros d’ajut a la matrícula va ser per Jordi Jumilla, per treball Mesura del diàmetre dels glòbuls vermells utilitzant la difracció de làsers” de l’Institut Fontanelles, amb Justo Lozano com a tutor. I el tercer premi, amb un ajut de matrícula de 500 euros, va ser per l’alumne Enric Masdeu, per “Dels bits als àtoms: la última evolució de Darwin? Fabricació d’un braç robòtic i una mà passiva en 3D”, de l’Institut Baix Camp, amb Oriol Miró de tutor.

La finalitat del Fòrum TRiCS és l’intercanvi d’idees, impulsar les habilitats comunicatives dels alumnes i obtenir orientació i informació sobre les estudis universitaris entre d’altres. Aquest també és un espai on la comunitat educativa tingui l’oportunitat de trobar-se i intercanviar experiències.

L’edició d’enguany del Fòrum TRICS ha estat un rècord de participació. Els estudiants provinents de 39 centres de la província han exposat un total de 212 treballs.