21/03/2017

2a Jornada francòfona d’impuls al BatxiBac de Tarragona

Es fa al campus Catalunya el dimecres 22 de març, organitzada per l'Àrea de Francès del Departament de Filologies Romàniques i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat

La Jornada ha tingut lloc a l'Aula Magna del campus Catalunya.

La Universitat Rovira i Virgili serà la seu, el dimecres 22 de març de la 2a Jornada francòfona d’impuls al BatxiBac de Tarragona. La jornada l’organitza l’àrea de francès del Departament de Filologies Romàniques, amb el suport de la Facultat de Lletres, conjuntament amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

El conjunt d’actes que es duran a terme, per una banda, acullen professorat i estudiants de batxillerat de la demarcació de Tarragona per tal de donar impuls, des de la URV, al programa de la Generalitat de Catalunya anomenat BatxiBac –destinat a estudiants de secundària que obtenen la doble titulació de Batxillerat i Baccalauréat-. De l’altra, mostren el conjunt de possibilitats formatives que ofereix la Facultat de Lletres de la URV i ensenyen el campus als futurs estudiants universitaris. Segurament, les decisions sobre el seu futur immediat tindran molt a veure amb la possibilitat de tenir un contacte previ amb les universitats més properes.

Han estat a la mesa de l’acte, d’esquerra a dreta, la professora organitzadora Immaculada Rius, Salvador Pérez dels Serveis Territorials d’Ensenyament, Natàlia Català, directora del Departament de Filologies Romàniques, Josep Bargalló de l’ICE de la URV i Vicenç Llorca, del Departament d’Ensenyament.

En el marc de la jornada, que gaudeix de la col·laboració del professorat de les EOI’s de la demarcació i de l’ICE de la URV, es realitzaran conferències, tallers i altres activitats per tal de fomentar la interacció entre els participants. Hi ha un centenar d’inscrits, entre alumnat i professorat, i assisteixen també els estudiants de francès de la Universitat. Els temes de les conferències i dels tallers versen sobre la llengua, la literatura, la història i la cultura franceses. Les conferències d’enguany són: la inaugural, a càrrec d’Òscar Segarra, es titula “L’empire colonial français en Afrique noire. Le Sénégal”. La segona, a càrrec de María Ángeles Caamaño, és: “Le voyage, une rencontre avec l’altérité”.

En l’actualitat l’àrea de francès de la URV ofereix l’estudi d’aquest idioma, com a segona llengua estrangera, als estudis de Filologia hispànica, Filologia catalana i Estudis anglesos de la Facultat de Lletres, així com al grau de Turisme de la Facultat de Geografia i Turisme.

Amb aquesta jornada s’intenta aglutinar l’àmbit francòfon de les contrades tarragonines i oferir la seu de la Universitat com a punt de contacte entre el conjunt  professorat de francès, per tal de tirar endavant iniciatives relacionades amb l’ensenyament de llengües modernes concebudes com a llengua-cultura. Es contribueix així a fomentar l’estudi de les llengües romàniques tot fent palesa la seva importància de cara a la internacionalització de la formació universitària.

Més informació:

II Jornada Francòfona d’impuls al BatxiBac de Tarragona