07/06/2024

La URV ofereix 58 graus en un context de demanda creixent

Els estudiants que han finalitzat la selectivitat poden fer la preinscripció universitària fins al 28 de juny

Sortida del campus Catalunya dels estudiants que han fet la Prova d'Accés a la Universitat el curs 2023-24.

Ahir va finalitzar la prova d’accés a la universitat (PAU) i va començar un període d’espera per als futurs universitaris. El dia 19 de juny sabran quina nota han obtingut en la selectivitat i podran calcular així si tenen opcions de cursar el grau que desitgen. Durant aquest temps i fins al 28 de juny encara poden fer la preinscripció universitària al Portal d’accés a la universitat, en què hauran d’enumerar quines són les seves preferències tant pel que fa als estudis com pel que fa a la universitat on volen cursar-los.

En els darrers anys el nombre d’estudiants que accedeixen a la Universitat ha estat creixent: només a la PAU s’ha superat per tercer any el nombre d’inscrits i a la URV, la matrícula de grau el curs 2023-24 a la URV va ser de 12.664 estudiants, el 2,6% més que el curs 2022-23, superant de nou el rècord de matrícula de la història de la Universitat.

Dels 48 graus i deu dobles graus que ofereix la URV, la demanda en primera opció per cursar la majoria de titulacions va superar l’any passat l’oferta de places. Així, les deu titulacions de la URV en què ho va fer amb una major proporció van ser les següents:

Titulació Ràtio demanda / oferta (%)
Medicina 470,8%
Infermeria 396,8%
Bioquímica i Biologia Molecular + Biotecnologia 293,3%
Infermeria (Campus Terres de l’Ebre) 253,7%
Psicologia 245,6%
Educació Infantil+Educació Primària 233,3%
Fisioteràpia 227,5%
Bioquímica i Biologia Molecular 226,7%
Pedagogia 220,0%
Publicitat i Relacions Públiques 220,0%
Enginyeria Matemàtica i Física 210,0%
Arquitectura 201,7%

Durant els darrers mesos els estudiants preuniversitaris han pogut informar-se i conèixer de primera mà els estudis i les instal·lacions de la Universitat a través de les Jornades de Portes Obertes que es van fer el 24 de febrer i el 19 d’abril.

En aquest context de demanda creixent i en la línia del que ha ocorregut els darrers anys, el nombre d’assistents ha tornat a superar-se: fins a 2.070 persones, entre futurs estudiants i acompanyants, han visitat les sis seus de la Universitat i han pogut conèixer de la mà del professorat, estudiants i personal informació rellevant sobre els estudis i les sortides, els serveis i instal·lacions que tindran a l’abast com a estudiants de la URV i les activitats que integren la vida universitària, per poder prendre una decisió informada sobre el seu futur.