16/03/2018

635 alumnes fan les proves Cangur de Matemàtiques a la URV

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria i l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura van acollir les proves el dijous 15 de març

A la foto, una de les aules de l'ETSE durant les proves Cangur.

La XXIII Prova Cangur, que es du a terme el mateix dia a tots els països participants, als estudiants de 4t d’ESO i Batxillerat se’ls ofereix prendre part des d’una de les seus universitàries. En aquest cas, a l’ETSE i l’ETSA de la URV hi van participar, el dia 15 de març, 635 alumnes de 22 centres de secundària de les comarques tarragonines: Col·legi Mare Nostrum, Sec. d’Institut Pont del Diable, Col·legi Vedruna Sagrat Cor, Institut Els Pallaresos, Institut Antoni de Martí i Franquès, Institut Torreforta, Col·legi Sant Pau Apòstol, Institut Tarragona, Institut Pons d’Icart, Col·legi El Carme, Col·legi La Salle, Institut Compte de Rius, Col·legi Mare de Déu del Carme, Institut Campclar, Institut Collblanc i Col·legi Aura de La Canonja, Institut Torredembarra i Institut Ramon de la Torre de Torredembarra, Berenguer d’Entença de l’Hospitalet de l’Infant, Institut Fonts del Glorieta d’Alcover, Institut Fontanelles de les Borges del Camp, Institut Josep Tapiró de Reus.

L’objectiu de la Prova Cangur és estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Planteja el repte que consisteix a resoldre 30 qüestions lògicomatemàtiques agrupades en 3 nivells (de 3, 4 i 5 punts), en un temps de 75 minuts. Les qüestions plantejades són consensuades en una comissió internacional. La prova es divideix en 3 categories: Cangur dels grans, que és la que es va dur a terme a la URV; Cangur 123 , per a 1er, 2on i 3er d’ESO; i Cangur Primària, per 5e i 6e de primària. Els alumnes d’aquestes dues últimes categories van fer la prova als seus centres.

El Cangur és una activitat impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), organitzadora de la prova. La URV va col·laborar en la prova cedint els espais i amb l’ajuda de les professores M. Lluïsa Girondo i Carme Olivé, del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, de Sílvia Veà, de l’ETSA.

Més informació:

Proves Cangur a Catalunya