06/04/2022

Abril, el mes del cinema i l’economia a la Facultat d’Economia i Empresa

Durant el mes d'abril, la facultat organitza la cinquena edició del cicle "Cinema d'Economia i Innovació" per veure a través del cinema com la creativitat, la innovació i la tecnologia estan canviant la societat i l'economia

Ponencia de Xènia Besora i Xavi Olivo en el cinquè cicle "Cinema d'Economia i Innovació".

El passat 5 d’abril va tenir lloc, a l’Aula Magna de la Facultat, el primer acte d’aquest cicle. En aquesta primera sessió hi va haver un primer contacte amb el sector audiovisual amb la ponència de dos professionals, Xènia Besora com a directora d’art i Xavi Olivo com a director de fotografia. També hi va participar l’associació cultural Anima’t mitjançant la col·laboració d’un dels seus membres, Jacob Dalmau, com a moderador de la conferència.

Durant l’esdeveniment es van tractar diversos temes com l’autoria, la competència dins del mateix sector i diferents tipus de finançament. Fins i tot, es va parlar d’una possible vinculació entre els estudis d’Administració i Direcció d’Empresa i el món de la comunicació.

El cicle es reprendrà després de Setmana Santa. En la següent sessió, que tindrà lloc el dimarts 19 d’abril, es parlarà sobre el Bitcoin i es projectaran sis curtmetratges sota la temàtica de les criptomonedes. A més, es comptarà amb la intervenció d’un professor especialitzat amb el tema.

Finalment, el dimarts 26 d’abril, hi haurà una última intervenció per projectar la pel·lícula “Robot & Frank”, ambientada en un futur pròxim. Aquesta es centra en la figura d’en Frank Weld, un lladre de joies envellit, el fill del qual li compra un robot domèstic. Distant en un principi, en Frank s’acaba entenent amb el robot quan s’adona que pot utilitzar-lo per reiniciar la seva trajectòria com a lladre. Aquesta última reproducció significarà el final del cicle com a acte de cloenda. No obstant això, seran els estudiants els qui hauran de continuar amb la feina per acabar de traure’n un profit pedagògic.