11/11/2016

Ajuts extraordinaris a matrícula de grau de l’Obra Social “la Caixa” i la URV, per aquest curs

Són uns ajuts pel curs 2016-17 destinats a estudiants de grau matriculats a aquesta universitat que, per motius socials o familiars, es troben en una situació d’especial dificultat que pot afectar la continuïtat dels seus estudis

A l’esquerra el rector de la URV, Josep Anton Ferré, amb el director del Centre d’Institucions de Catalunya de Caixabank, Joaquim Macià, durant la signatura del conveni al Rectorat de la URV.

La URV, amb el suport econòmic de l’Obra Social “la Caixa”, ha convocat aquests ajuts adreçats als alumnes de grau matriculats a la URV que, per motius socials o familiars, estiguin en una situació d’especial dificultat que pot afectar la continuïtat dels seus estudis (malalties, dissort familiar, circumstàncies familiars difícils no econòmiques, etc.).

Això és possible gràcies a un conveni signat entre ambdues institucions. La firma ha anat a càrrec de Joaquim Macià, en la qualitat de director d’Institucions de CaixaBank a Catalunya, i Josep Anton Ferré, rector de la URV.

En el conveni s’assenyala que es podran reconèixer ajuts fins a una quantia màxima de 25.000 euros, que aporta l’Obra Social “la Caixa”, i que s’han de destinar a subvencionar els crèdits de les assignatures en què es matriculin els estudiants de grau per primera vegada, fins a un import màxim de 2.500 euros per persona. També es podrà reconèixer un ajut parcial quan el pressupost total dels ajuts s’esgoti i no sigui suficient per cobrir el total de la matrícula d’un dels adjudicataris.

La convocatòria ja està oberta, el termini de sol·licitud és fins al 15 de novembre i es presenten als diferents punts de registre de la URV.

El rector de la Universitat Rovira i Virgili ha dit que aquests ajuts “són un reforç addicional molt important per a tots aquells estudiants que no han pogut accedir a les beques del règim general i que, n’estem segurs, contribuïm a facilitar que tots els joves, independentment del seu estatus econòmic, tinguin accés a l’educació universitària”.

El director del Centre d’Institucions de Catalunya de Caixabank ha destacat que el suport a la formació dels joves és un dels eixos prioritaris d’actuació de l’Obra Social “la Caixa”, per la qual cosa l’entitat financera agraeix a la URV la possibilitat de col·laborar en el programa de beques de la Universitat.