08/03/2022

Alumnes de secundària participen a la fase local de la XXXV Olimpíada de Química

Hi van participar 11 estudiants de batxillerat d’instituts de les comarques de Tarragona

El dia 2 de març de 2022 a la tarda es va celebrar la 35a edició de l’Olimpíada de Química de Catalunya. Amb aquesta iniciativa es pretén estimular i implicar els estudiants de segon curs de Batxillerat en l’àmbit de la Química, una de les ciències més presents a les nostres comarques. Els alumnes han de respondre preguntes i realitzar càlculs relacionats amb un temari que inclou tot 1er i part de 2on de batxillerat. La prova és tipus test i inclou tant qüestions teòriques com relacionades amb pràctiques de laboratori. També s’inclou una pregunta de desenvolupament escrit d’un tema.

A la demarcació de Tarragona hi van participar 11 estudiants de diversos centres de les comarques tarragonines, com el Col·legi Santa Teresa de Jesús de Tarragona, La Salle de Reus, l’Institut Fonts del Glorieta i l’Escola Internacional del Camp. L’estudiant tarragonina Patricia Martí Corral, del Col·legi Santa Teresa de Jesús, es va classificar en 6ª posició a la fase local de Catalunya d’entre els 21 nois i noies que passen així a la següent fase.

A diferència de l’anterior edició, on l’Olimpíada es va celebrar amb els alumnes als seus respectius centres de secundària, enguany els participants van poder assistir a la Facultat de Química de la URV per a realitzar la prova escrita.