04/05/2023

L’estudiant Andrea Andreu guanya el Premi Work Experience- ETSEQ- BSP

A més de la beca per cursar el Màster en Enginyeria Química i el Màster en Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica, farà les pràctiques professionals a les instal·lacions de l'empresa

D'esquerra a dreta, Allan Mackie, subdirector de l’ETSEQ; Robert Fortuny, Enginyer de Procés i tutor d’empresa de projectes del Màster d’Enginyeria Química; Frank Stüber, coordinador del màster; Montse Ferrando, directora de l'ETSEQ; Pere Gabarra, gerent de BSP i professor associat de la URV; Andrea Andreu, guanyadora del Premi Work Experience ETSEQ-BSP 2023, i Nasreddine Balaska, director adjunt de BSP.
D'esquerra a dreta, Allan Mackie, subdirector de l’ETSEQ; Robert Fortuny, Enginyer de Procés i tutor d’empresa de projectes del Màster d’Enginyeria Química; Frank Stüber, coordinador del màster; Montse Ferrando, directora de l'ETSEQ; Pere Gabarra, gerent de BSP i professor associat de la URV; Andrea Andreu, guanyadora del Premi Work Experience, i Nasreddine Balaska, director adjunt de BSP.

Andrea Andreu ha estat la guanyadora de la novena edició del Premi Work Experience de l’Escola Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) i BASF SONATRACH PropanChem (BSP), que li atorga una beca per als estudis de Màster en Enginyeria Química i Màster en Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica de la URV i que, a més, li permet fer les pràctiques professionals i el treball de Fi de Màster a les instal·lacions de l’empresa. El lliurament del premi va tenir lloc dimecres, 3 de maig, a la seu social de BSP.

La companyia química BSP col·labora amb la Universitat Rovira i Virgili (URV), a través de l’ETSEQ, amb l’objectiu de promocionar els estudis d’Enginyeria Química i d’Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica i reconèixer i promoure el desenvolupament del talent en aquest àmbit. Com a part d’aquest acord, l’empresa  i l’ETSEQ han atorgat el Premi Work Experience-ETSEQ- BSP a l’enginyera química per la Universitat Jaume I (Castelló de la Plana) Andrea Andreu, a través del qual la companyia es fa càrrec del cost dels estudis de màster en Enginyeria Química que ja ha iniciat a la URV. BSP ha apostat per aquesta iniciativa des de 2014, any en què es va iniciar la concessió del premi. A banda dels estudiants que han gaudit d’ aquest premi, l’empresa ha acollit, des de la seva fundació, al voltant de 100 estudiants, principalment de la URV.

BSP ofereix a l’estudiant escollida un període de pràctiques retribuïdes a l’empresa i un  projecte per a realitzar el Treball de Fi de Màster basats, en els últims anys, en l’optimització de processos, diverses millores del rendiment energètic i en l’avaluació d’opcions internes per a la descarbonització.

La guanyadora de la novena edició d’aquest premi ha rebut el guardó de mans de Pere Gabarra, gerent de BSP i Professor Associat de l’ETSEQ. A  l’acte han assistit Montse Ferrando, directora de l’ETSEQ, Allan Mackie, subdirector de l’ETSEQ, i Frank Stüber, coordinador del Màster. Per part de BSP també han participat en l’acte Nasreddine Balaska, director adjunt, i Robert Fortuny, enginyer de procés i tutor d’empresa de projectes de Màster d’Enginyeria Química.

“Mantenir vincles estrets amb la universitat del territori és de vital importància per ajudar a contribuir a la millora del talent dels estudiants i, al mateix temps que se’ls  ajuda en la seva projecció com a professionals, disposar, per part de les empreses, de tècnics cada vegada més qualificats”, comenta Pere Gabarra. Més del 50 % de l’equip tècnic de BSP ha estudiat Enginyeria a la URV (Especialitats de Química, Elèctrica o Mecànica).

Per la seva banda, Montse Ferrando apunta que “a l’ETSEQ l’aprenentatge actiu en un entorn professional amb què l’alumnat desenvolupa competències tècniques i socials és un pilar fonamental del nostre model educatiu. El programa Work Experience és un cas d’èxit, com evidencien els més de 80 estudiants de màster que han gaudit del premi i les nou empreses que han participat durant els darrers nou anys”.