15/06/2022

Àngel Cid Pastor és el nou director de l’ETSE

Es proposa consensuar una estratègia de centre a llarg termini per respondre a les exigències dels canvis científics i tecnològics dels últims anys, adaptant tant els perfils actuals de les titulacions com definint-ne de nous

Angel Cid, director de l'ETSE.

Àngel Cid Pastor ha estat escollit director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) en les eleccions que s’han fet aquest dijous 9 de juny. Angel Cid ha rebut 21 vots de la Junta de Centre de l’ETSE i Maria dels Àngels Moncusí, 11. Àngel Cid relleva així en el càrrec Xavier Vilanova, que ha completat un mandat. El sotsdirector de l’ETSE continua sent Antonio Moreno i la secretària serà Aïda Valls.

Angel Cid Pastor és Enginyer Tècnic Industrial en Electrònica Industrial per la Universitat Rovira i Virgili (1999) i Enginyer en Automàtica i Electrònica Industrial per la URV (2002), doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya (2005), i doctor per l’Institut National de Ciències Aplicades de Toulouse (2006). Al 2006 s’incorpora com a professor lector al Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica de la URV i des del 2009 és professor agregat. Des del curs 2013-14 ha estat el responsable d’ensenyament del grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica.

A la URV ha impartit docència, entre d’altres, en assignatures de grau i de màster com ara Teoria de Circuits, Electrònica de Potència, Equips Electrònics, Sistemes Electrònics Industrials, Sistemes Electrònics de Potència, Arquitectura Elèctrica del Vehicle. És investigador del Grup d’Automàtica i Electrònica Industrial en l’àmbit de l’electrònica de potència, el condicionament de potència en vehicle elèctric i les energies renovables. La seva recerca s’ha publicat en articles i comunicacions en conferències nacionals i internacionals. Ha dirigit diversos projectes de recerca competitius i actualment és coinvestigador principal d’un Projecte del Programa Estatal d’I+D+i.

Els responsables d’ensenyament que acompanyaran Àngel Cid Pastor a la direcció de l’ETSE són Alexandre Viejo, del grau en Enginyeria Informàtica; Carlos Molina, del grau en Tècniques de Desenvolupament d’Aplicacions Web i Mòbils; Maria Bras, del grau en Enginyeria Matemàtica i Física; Francisco González, del grau en Enginyeria Elèctrica; David Girbau, del grau d’Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions; Alfonso Romero, del grau en Enginyeria Biomèdica; José Luis Ramírez, del grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica.

Entre les principals línies de treball del mandat, Cid es proposa consensuar una estratègia de centre a llarg termini que permeti donar resposta a les exigències imposades pels canvis científics i tecnològics dels últims anys adaptant tant els perfils actuals de les titulacions com definint-ne de nous. A més a més, preveu fer una reflexió conjunta sobre les metodologies docents més adequades per a cada curs i col·laborar amb els departaments vinculats a l’ETSE per fomentar que el relleu de la plantilla tingui en compte una bona adequació de les necessitats docents. També vol continuar treballant en les polítiques de qualitat i la renovació i obtenció de segells europeus de qualitat. I es proposa, a més, demanar l’increment de personal d’administració i serveis vinculat al nombre d’estudiants i titulacions impartides.

Com a novetats, vol estudiar la possibilitat de fer ensenyaments duals amb les empreses del sector industrial i tecnològic, oferir formació continuada que permeti l’obtenció de microcredencials, i internacionalitzar alguns ensenyaments.