12/12/2023

La investigadora Anna Boqué, reconeguda en lideratge mediambiental per la Jove Cambra Internacional

El reconeixement ha premiat la destacada trajectòria científica, la diversitat en publicacions i la creativitat en la divulgació de la investigadora postdoctoral de la URV

La investigadora postdoctoral Anna Boqué, reconeguda en la categoria de lideratge mediambiental per la JCI als premis TOYP de Reus.

Anna Boqué, investigadora postdoctoral de la URV, ha estat reconeguda en la categoria de lideratge mediambiental per la Jove Cambra Internacional (JCI) de Reus i de Catalunya als premis Ten Outstanding Young Person (TOYP), que reconeixen joves que han contribuït a la millora de la societat en el seu àmbit. Boqué ha estat premiada per la seva trajectòria i contribució científica internacional, tant pel que fa a les publicacions com pr la divulgació. El reconeixement s’ha lliurat en la fase del concurs nacional de la JCI, que es realitza en paral·lel a altres països adherits.

Boqué és graduada en Geografia i Ordenació del Territori amb menció en Canvi Climàtic i Medi Ambient per la URV, on posteriorment ha cursat el màster en Anàlisi i Gestió del Territori: planificació, governança i lideratge territorial, i els estudis de doctorat en Ciutat, Territori i Planificació Sostenible. Des de llavors, forma part del Centre for Climate Change C3- Institut Universitari de Recerca en Sostenibilitat, Canvi Climàtic i Transició Energètica (IU-RESCAT) de la URV.

La JCI considera que Boqué, amb l’elaboració de diverses publicacions científiques de prestigi i la participació en congressos internacionals, ha estat reconeguda per demostrar un compromís excepcional amb la climatologia, els impactes del canvi climàtic en zones costaneres i l’educació ambiental i sostenible, contribuint a la consciència mediambiental des de les etapes primerenques fins a les més avançades del cicle educatiu. Això, juntament amb el seu compromís i creativitat en la divulgació científica, situa la investigadora com una figura líder en el camp dels serveis climàtics i la sostenibilitat, consolidant així el seu lideratge mediambiental.

De fet, la investigadora postdoctoral de la URV ha participat en més d’onze projectes de recerca finançats per diverses entitats, amb implicació en diferents àmbits de la climatologia, i destaca la seva contribució en projectes amb un fort enfocament mediambiental. A més, treballa activament en projectes per promoure la creació de respostes i solucions que aborden directament els desafiaments del canvi climàtic en diferents sectors com el turisme, l’agricultura, l’energia, el surf, o fins i tot en aspectes com la prespectiva de gènere i la desinformació climàtica, guiats pel projecte “ClimaDataCatalyst: Connectant, Empoderant i CoCreant Solucions Innovadores per a fer front a la variabilitat i el canvi del clima”.

L’acte de lliurament dels premis TOYP, que reconeixen els projectes d’emprenedoria de joves d’entre 18 i 40 anys que hagin contribuït a la millora de la societat en el seu àmbit, es va dur a terme el passat dissabte 2 de desembre al Círcol de Reus.