17/02/2017

Anna Navarro guanya el premi Work Experience ETSEQ-SCA

L’estudiant del màster d’Enginyeria Química de la URV ha rebut el diploma acreditatiu i el premi, que consisteix en l’import de la matrícula del primer curs. També farà una estada de pràctiques a la planta de l'empresa SCA a Valls, on realitzarà el projecte final de màster sobre un problema industrial real

Toni Mata, site manager de la planta SCA, entregant el diploma a l'estudiant Anna Navarro.

L’enginyera química per la URV, Anna Navarro, ha guanyat el premi Work Experience ETSEQ-SCA, de l’import equivalent a la matrícula del Màster en Enginyeria Química que està cursant a la URV.  El lliurament es va atorgar en un acte celebrat el 21 de febrer a la seu de l’empresa, a Valls. Hi van  assistir el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), Josep Bonet i el vicerector de Transferència i Innovació de la URV, Miquel Àngel Bové, el sotsdirector de l’ETSEQ, Allan Mackie i el coordinador del Màster en Enginyeria Química, Frank Stúber. També hi van participar Pere Marc Franquet, responsable del Young Talent Program d’SCA, qui va reivindicar la importància de l’acord entre l’ETSEQ i l’empresa en permetre els estudiants iniciar-se al món laboral i veure recompensat el seu esforç acadèmic.

Toni Mata, site manager de la planta d’SCA a Valls i encarregat de lliurar el premi, va mostrar la seva satisfacció per participar en una iniciativa com aquesta, “que ens permet seguir de prop i fomentar el talent local, en aquest cas de la mà d’una institució com la URV i l’ETSEQ”. A més de fer un reconeixement als estudiants, Mata va destacar que aquest premi també resulta beneficiós per a la resta de les parts implicades: “Ens dóna l’oportunitat d’incorporar nous actius que arriben amb ganes d’aprendre, però també d’aportar i posar en pràctica el que ja s’ha après, i tot amb la mirada posada en assolir l’excel·lència tècnica que resulta imprescindible per a SCA a l’hora de generar productes d’alta qualitat”.

Guillem Bas, estudiant de 23 anys que va rebre el premi en la passada edició, també va participar a l’acte, on va cedir el testimoni a Navarro i va compartir la seva experiència després de completar un any de pràctiques a la planta d’SCA a Valls: “El premi Work Experience dóna una molt bona oportunitat per treballar en una empresa de referència de la zona i a més suposa un segell de qualitat de cara a la futura vida laboral”, va explicar.

El premi Work Experience permetrà a Anna Navarro realitzar pràctiques remunerades durant un any a la planta d’SCA a Valls, concretament en l’àrea de Paper Making, tasca que compaginarà amb els seus estudis de Màster a la URV.

Sobre SCA

El Grup SCA desenvolupa i fabrica articles sostenibles per a la cura personal, paper tissú i productes forestals. Ven els seus productes en uns 100 països sota el paraigua de marques líder ben posicionades a nivell mundial. SCA Espanya també distribueix articles per a la cura personal, procedents d’altres centres productius amb les seves pròpies marques com ara TENA, líder en el mercat de la incontinència amb una presència de més de 25 anys al mercat espanyol i a la indústria farmacèutica o DEMAK’UP, la marca líder en discs desmaquilladors en el sector de la cosmètica, així com amb les marques dels seus clients.

Programa Work Experience

Procurar una formació integral dels estudiants, atreure talent, facilitar l’ocupabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral són alguns dels objectius del programa Work Experience, que l’ETSEQ va impulsar l’any 2013 i que ja ha aconseguit la complicitat de diverses companyies.

El programa potencia la relació universitat-empresa, i atorga premis econòmics al talent que permetin cobrir les despeses de matrícula del primer curs dels graus i dels diferents màsters que s’imparteixen a l’Escola. La iniciativa, adreçada als joves que vulguin cursar aquests estudis, ha tingut una acollida excel·lent entre les empreses col·laboradores, i dóna visibilitat al mètode docent que fa que l’ETSEQ tingui una de les taxes d’ocupabilitat més altes: un 85% dels estudiants troben feina el primer any.

En aquesta quarta edició, el programa Work Experience compta amb premis econòmics de fins a 3.000 euros per poder pagar les taxes de matrícula de graus. A més, ofereix vuit premis per cursar diferents màsters, els alumnes dels quals també tenen l’oportunitat de fer pràctiques a les empreses col·laboradores.

Més informació sobre el programa Work Experience, aquí.