06/03/2017

Babylon tornarà a representar la URV a la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives

L'enfrontament final de la Lliga 2017 de la URV va portar a debatre els dos equips finalistes ja veterans, Babylon i Balanç de Paraules, sobre: "Cal que els poders públics controlin els mitjans de comunicació?". Babylon es va proclamar vencedor per 84,4 punts, davant dels 67,6 de Balanç de Paraules

L'equip guanyador de la Lliga 2017, Babylon, amb el millor orador Toni Cabanillas.

El debat, el divendres 3 de març a la sala de juntes del campus Catalunya, va començar puntualment entre els dos equips. L’equip Babylon, guanyador de les dues últimes lligues, el formen Àlex Marín, el capità, Miquel Gasparín, Toni Cabanillas, aquest de nova incorporació, i Joel Pérez i Víctor Barcelon; la majoria d’estudiants provinents de Comunicació i un d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica. Balanç de Paraules, que també va quedar en segon lloc l’any passat, es presentava amb els mateixos components: Luisa Fernanda Alarcón com a capitana, amb Guillem Bas, Rubén Francisco Molina i Sergi Segarra, tots de la branca d’Enginyeria Química.

Enmig del públic, a més del jurat, hi havia estudiants dels altres cinc equips participants a la Lliga, molt atents al debat, i també els joves guanyadors de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat Universitari, que venien a aprendre. Leandra Mestre, corepresentant al Consell d’Estudiants de la URV, va ser l’encarregada de presentar la competició final.

Un moment del debat final de la Lliga 2017.

Babylon defensava la postura que els poders públics no han de controlar els mitjans de comunicació, defensant la seva independència i confiant en els codis deontològics de la professió; i Balanç de Paraules, la contrària: que és necessari el control, perquè el dret a la informació constitueix un dret humà i s’ha de protegir. Durant prop d’una hora i amb l’ajut de suport gràfic en pantalla, els representants dels dos equips, en el seu torn, van fer la presentació de l’argumentació, l’exposició de motius; l’equip rival va interpel·lar sovint l’altre, es van fer les refutacions i al final es van presentar les conclusions.

Curiosament, durant la setmana de la Lliga, del 27 de febrer al 3 de març, els dos equips es van enfrontar defensant les postures contràries. “Ha estat uns dies de preparació intensa, personal i en comú, i de refer arguments. Hem dormit molt poc, però ha estat apassionant”, van dir membres de Balanç de Paraules durant l’espera de la deliberació del jurat. Per als Babylon, també ha estat una setmana de reunions continuades i de menjar poc, però ha valgut la pena! van dir.

Per fi, la intervenció dels membres del jurat, abans de l’anunci de les puntuacions: dels professors Sergio Nasarre,  M. Dolores Gimeno i José Antonio Moreno, de Mònica López (PAS) i dels estudiants Leandra Mestre i Marouane Lasabbas. Els equips van rebre observacions (“Cal més estudi”, “s’han expressar millor les idees”, “trobo a faltar…”), sobre el contingut de les intervencions i la posada en escena, i també recomanacions i felicitacions. Al final, el veredicte. El primer premi, 84,4 punts i 750 € a Babylon, l’equip guanyador; 67,6 punts i segon premi, 450€, a Balanç de Paraules, l’equip finalista. I també el premi al millor orador, 200 €, per  Toni Cabanillas, de l’equip Babylon. El premi l’atorguen els seus companys de la Lliga i el jurat. L’any passat, el premi al millor orador se’l va emportar Guillem Bas, de l’equip Balanç de Paraules. Teniu tots els resultats aquí

L’equip Balanç de Paraules va quedar en segon lloc.

Els propers del 24 al 27 d’abril, Babylon tornarà a posar-se a prova en la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives, a la Universitat Pompeu Fabra.